۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82177455
T T
۰ نفر
دوره آموزشي تغذيه با شير مادر براي مددجويان كميته امداد آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - دوره آموزشي تغذيه با شير مادر براي مادران مددجوي تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مدير شبكه بهداشت و درمان روز شنبه در اين دوره آموزشي گفت: سالهاست كه نقش اساسي تغذيه با شير مادر در رشد و سلامت كودكان و همچنين سلامت مادران شناخته شده است.
حسين احمدي با اشاره به اينكه تغذيه با شير مادر در شش ماه اول تولد براي شيرخوار ضروري است، افزود: بايد اين باور به مادران تفهيم شود كه همه مادران قادر به شير دادن هستند و از سوي ديگر در اين راستا حمايت جامعه از زنان و حمايت خانواده از مادران اهميت ويژه دارد.
وي اضافه كرد: شبكه بهداشت و درمان آستارا در جهت آموزش به مادران شيرده قدم هاي مثبتي را برداشته است كه مادران تحت پوشش كميته امداد، نمونه اي از جامعه هدف شبكه بهداشت و درمان آستارا در اين رابطه مي باشد.
احمدي در ادامه شير مادر را هديه اي آسماني از سوي خدا براي تامين سلامت كودك ذكر و اظهار كرد: تغذيه با شير مادر ضمن استحكام بخشي به روابط عاطفي مادر و شيرخوار باعث نجات جان ميليون ها شيرخوار از ابتلا به بيماري هاي شايع نظير اسهال ، عفونت هاي تنفسي و عفونت هاي گوش مي شود.
احمدي شير مصنوعي را به علت دارا بودن عناصر و تركيبات نامناسب باعث ايجاد سوء تغذيه در كودك عنوان كرد و گفت: شيرمادر حاوي تمام مواد مغذي ضروري و مواد ايمني بخش براي مقابله با انواع بيماري هاست و اهميت اين موضوع را مي توان از تاكيدات قرآن كريم دريافت.
در اين دوره آموزشي 20 نفر از مادران داراي كودك زير سه سال حضور داشتند.
برگزاري مسابقه نقاشي بين كودكان و تجليل از مادران شيرده از جمله بخش هاي اين آيين بود.
پنج هزار و 330 نفر در قالب دو هزار و 911 خانوار در آستارا ، تحت پوشش كميته امداد امام خميني شهرستان هستند.
10 تا 16 مردادماه، به عنوان هفته جهاني تغذيه با شير مادر نامگذاري شده است.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
7105/2007

سرخط اخبار استان‌ها