معدوم سازي يك و نيم ميليون كيلو گرم مواد غذايي فاسد و غير بهداشتي

تهران - ايرنا - مسئول برنامه سلامت نوروزي مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي، گفت: بيش از يك ميليون مورد بازرسي بهداشتي از ابتداي برنامه سلامت نوروزي تا كنون انجام شده و حدود يك و نيم ميليون كيلو گرم مواد غذايي فاسد و غير بهداشتي كشف و معدوم شده اند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از پايگاه خبري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سيد رضا غلامي افزود: تيم هاي بهداشتي تعداد 734 هزار و 170 مورد بازرسي بهداشت محيطي از مراكز تهيه و توزيع و عرضه مواد غذايي حساس با اولويت كنترل بهداشت فردي و بهداشت مواد غذايي انجام داده اند.
وي ادامه داد: بيش از 189 هزار مورد بازرسي بهداشت محيطي از اماكن عمومي حساس با اولويت بهداشت فردي و تجهيزات از جمله آرايشگاه ها، هتل ها و مراكز اقامتي صورت گرفته و تعداد 23 هزار و 667 مورد نيز بازرسي بهداشت محيطي از اماكن بين راهي با اولويت كنترل بهداشت فردي و بهداشت مواد غذايي انجام شده است.
غلامي تعداد بازرسي بهداشت محيطي از سامانه هاي آبرساني را حدود 41 هزار مورد عنوان كرد و افزود: بازرسي بهداشت محيطي با اولويت كنترل دخانيات از مراكز عرضه قليان نيز 12 هزار و 779 مورد بوده است.
به گفته مسئول برنامه سلامت نوروزي مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، تا كنون يك ميليون و 434 هزار و 666 كيلو گرم مواد غذايي فاسد و غير بهداشتي كشف و معدوم شده و 3 هزار و 567 مركز و مكان متخلف تعطيل شده است.
مهندس غلامي در ادامه تعداد كلر سنجي از آب آشاميدني را 562 هزار و 599 مورد عنوان كرد و گفت: نمونه برداري ميكروبي آب 58 هزار و 252 مورد و نمونه برداري مواد غذايي31 هزار و 450 مورد بوده است.
اجتمام9105**1569
تنظيم: معصومه نيكنام **انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه