• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95102213808
  • منبع : نمایندگی مرکزی

عضو کمیسیون کشاورزی خواستار تسریع در بررسی لایحه محیط‌بانان شد

عضو کمیسیون کشاورزی خواستار تسریع در بررسی لایحه محیط‌بانان شد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه محیط‌بانان توجه جدی به معیشت و امنیت آنان شده است.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حق محیط‌بانان اجحاف می‌شود، افزود: شغل محیط‌بانی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش است و به همین جهت این افراد بعضا در درگیری با شکارچیان غیرمجاز تلفات جانی می‌دهند.

وی با اشاره به نگاه جدی مجلس به ابعاد مختلف قضائی، استخدامی، معیشتی و امنیتی لایحه حمایت از محیط بانان اظهار کرد: اهمیت بررسی دقیق این لایحه در بعد قضائی از آن جهت است که برخی از محیط‌بانان در برخورد با شکارچیان غیرمجاز  مجبور به درگیری مسلحانه با آنان می شوند که در مواردی موجب کشته شدن شکارچی می‌شود، اما به دلیل گزارش‌هایی که به تائید مقام قضایی نمی‌رسد به قتل عمد محکوم می‌شوند و محیط‌بانی که برای دفاع از جان خود  اقدام کرده است، باید قصاص شود.

وی در خصوص محیط‌بانانی که در حین ماموریت توسط شکارچیان غیرمجاز به قتل می‌رسند نیز گفت: در این لایحه اشد مجازات برای ضاربان محیط‌بانان پیش بینی شده است و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های متخلفان مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم شازند در خانه ملت شغل محیط‌بانی را شغلی سخت و زیان‌آور دانست و گفت: یکی دیگر از ابعاد بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان موضوع معیشت آنان است. محیط‌بانان از اقشار مظلوم جامعه بوده و با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند از این رو لایحه حمایت از آنان گامی در جهت بهبود معیشت و اقتصاد آنان خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید جدی کمیسیون کشاورزی در خصوص رفع مشکلات محیط‌بانان اظهار کرد: علاوه بر این، مجلس در برنامه ششم توسعه در حوزه محیط زیست نیز توجه جدی دارد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت موضوع محیط‌بانان گفت: پیش نویس لایحه حمایت از آنها خارج از نوبت بررسی و بعد از جمع بندی تمام جوانب و پس از طرح در دو کمیسیون اجتماعی و لوایح دولت به مجلس ارائه می‌شود. در اهمیت این لایحه همین بس که خارج از نوبت بررسی خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این لایحه به ایسنا گفت: در این لایحه مباحثی نظیر معاضدت‌های قضایی از محیط‌بانان، اشد مجازات برای متخلفانی که به محیط بانان شلیک می‌کنند، فوریت برای رسیدگی در دادگاه‌ها و دادسراها نسبت به پرونده‌هایی که منجر به آسیب دیدگی برای محیط‌بانان شده، هزینه درمان محیط بانان و مباحثی در حوزه معیشتی مطرح است.

نماینده مردم شازند تصریح کرد: امیدواریم با تسریع در تصویب این لایحه محیط‌بانان عزیز از امکانات مطلوبی برخوردار شده و شاهد ارتقای امنیت شغلی و معیشتی آنان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha