۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82109332
T T
۰ نفر

قزوين رتبه نهم توليد محصولات باغي كشور را دارا است

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82109332
قزوين رتبه نهم توليد محصولات باغي كشور را دارا است

قزوين-ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: قزوين با داشتن نيم درصد از باغ هاي كشور، رتبه نهم توليد محصولات باغي كشور را دارا است.

احمد مستخدمي روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: قزوين نزديك به 1.5 درصد از محصولات باغي كشور را توليد مي كند.
وي با بيان اينكه قزوين در توليد برخي محصولات باغي رتبه هاي برتر كشور را به خود اختصاص داده است، اضافه كرد: قزوين در توليد زغال اخته رتبه اول، فندق و زيتون رتبه دوم و انگور و گيلاس نيز رتبه سوم كشور را دارا است.
مستخدمي، شرايط آب و هوايي قزوين را براي توليد انواع محصولات باغي گرم سيري و سردسيري مناسب دانست و افزود: در استان قزوين قابليت توليد محصولاتي مختلفي از پسته، انجير و انار گرفته تا خرمالو، بادام، گردو، گيلاس و زغال اخته توليد مي شود.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي قزوين، همچنين به آمار توليد محصولات سال گذشته باغي استان نيز اشاره كرد و گفت: پارسال 553 هزار تن انواع محصولات باغي در استان توليد شد كه انگور با 340 هزار تن بيشترين ميزان را به خود اختصاص داد.
وي با اشاره به نياز باغ هاي استان به برخورداري از سامانه هاي آبياري زير فشار براي راندمان بهتر و صرفه جويي در مصرف آب، يادآور شد: هم اكنون 4 هزار هكتار از باغ هاي انگور، يك هزار و 850 هكتار از باغ هاي زيتون و يك هزار و 300 هكتار از باغ هاي پسته در استان قزوين با روش هاي نوين آبياري مي شوند.
استان قزوين داراي 72 هزار هكتار باغ است.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها