۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81949242
T T
۰ نفر
كشت گندم در استان گلستان بيش از برنامه ابلاغي وزارت جهاد كشاورزي

گرگان - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گلستان گفت: كشت گندم طي سال زراعي جاري در اين استان بيش از برنامه ابلاغ شده وزارت متبوع است.

به گزارش پنجشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي گلستان، سهراب سهرابي افزود: برنامه ابلاغي وزارتخانه متبوع به سازمان جهاد كشاوري گلستان توليد يك ميليون و 23 هزار و 220 تن گندم در سطح 359 هزار و 852 هكتار است اما پيش بيني مي شود بيش از يك ميليون و 100 هزارتن برداشت محصول داشته باشيم.
وي با بيان اينكه كشاورزان گلستان 381 هزار و 946 هكتار از مزارع استان را به كشت گندم اختصاص داده اند، اظهار داشت: با در نظر گرفتن شرايط مناسب اقليمي در سال زراعي جاري و ريزش نزولات جوي مناسب، در صورت تداوم اين شرايط در مرحله گلدهي و پُر شدن دانه طي ماههاي فروردين و ارديبهشت آينده، توليد بيش از يك ميليون و 100 هزارتن گندم در استان گلستان قطعي به نظر مي رسد.
وي گفت: در سال زراعي جاري سازمان جهاد كشاورزي با 55 هزار و 697 بهره بردار گلستان براي كشت گندم قرارداد بسته است و اين تعداد كشاورز اقدام به كشت گندم در سطح 220 هزار و 721 هكتار به صورت ديم و حدود 162 هزار هكتار به صورت آبي كرده اند.
معاون سازمان جهاد كشاورزي اضافه كرد: اكنون استان گلستان داراي رتبه سوم عرضه و جزو استان هاي برتر توليد گندم كيفي از حيث پروتئين بالا با خواص پخت مناسب در كشور شناخته مي شود.
گفتني است كشت گندم در اراضي ديم گلستان از ميانه آبان ماه و در زمين هاي آبي از نيمه آذر به مدت حدود يك ماه انجام مي شود.
همچنين برداشت محصول گندم در گلستان از خرداد ماه به مدت حدود يك ماه صورت مي گيرد.
استان گلستان با 650 هزار هكتار اراضي كشاورزي در سال زراعي گذشته پس از استان فارس رتبه دوم توليد گندم كشور را با توليد يك ميليون و 100 هزار تن به خود اختصاص داد.
6204/6203

سرخط اخبار استان‌ها