۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82154048
T T
۰ نفر

افزايش قيمت مرغ و كمياب شدن شكر در شيراز

۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82154048
افزايش قيمت مرغ و كمياب شدن شكر در شيراز

شيراز- ايرنا- بهاي هركيلو مرغ گرم اين روزها در فروشگاه هاي توزيع كننده در شهر شيراز به بيشتر از 80 هزار ريال رسيده است و در حالي كه مردم خواهان كاهش اين بها در بازار هستند، مسئول واحد طيور گوشتي سازمان جهاد كشاورزي فارس مي گويد كه قيمت مرغ به بهاي واقعي رسيده است.

عبدالرحمن ابراهيمي دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هم اينك بهاي هر كيلو مرغ زنده در كشتارگاه 50 تا 51 هزار ريال است و انتظار مي رود كه در فروشگاه هاي توزيع كننده به بهاي حدود 76 هزار ريال به دست مصرف كنندگان برسد.
وي اظهار كرد: بدون ترديد ارائه مرغ به بهايي بيش از اين رقم قابل پيگيرد است.
مسئول واحد طيور گوشتي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس گفت: هم اينك قيمت مرغ به قيمت متعادلي در اين رسيده است چرا كه تا قبل از اين، مرغداران با توجه به پايين بودن قيمت مرغ، ضرر مي كردند و اين وضعيت اعتراض و تعطيلي اين واحدها را در فارس در پي داشت.
ابراهيمي گفت: با اجراي سيستم مديريت جوجه ريزي، توليد مرغ زنده بر اساس تقاضاي بازار برنامه ريزي مي شود و با توجه به قيمت نهاده هاي دامي و با احتساب سود معقول 10 درصدي، قيمت هر كيلو مرغ زنده در كشتارگاه همان رقمي است كه امروز از مرغداران خريداري مي شود.
وي اظهار كرد: با توجه به عرضه مرغ منجمد توسط پشتيباني امور دام استان فارس در بازار، انتظار مي رود كه قيمت مرغ از ميزان كنوني بالاتر نرود.
بهاي هر كيلو گرم مرغ گرم در خرداد 95 در شيراز حدود 60 هزار ريال بود.

** شكر در شيراز كمياب شد
در همين حال، تماس هاي مردمي حاكي از آن است كه شكر در بازار شيراز كمياب شده است.
عزت الله جهانخواه معاون برنامه ريزي، اداري مالي فرمانداري شيراز، مسئوليت تامين شكر مورد نياز در بازار را بر عهده شركت غله دانسته است.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه سه كشور هم در گفت و گو با ايرنا گفت كه اين شركت مسئوليتي در قبال تامين شكر مورد نياز بازار ندارد.
سيد غفار رضوي پور اظهار كرد: اين شركت در اين زمينه تنها ماموريت انبارداري دارد و اگر شكري در انبار باشد، در آن صورت در قبال حواله هاي دريافتي، اين كالا به آنها عرضه مي شود.
2027 /6118

سرخط اخبار استان‌ها