۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82024417
T T
۰ نفر
18 متخلف حوزه سلامت و امنيت غذايي به مراجع قضايي اردبيل معرفي شدند

اردبيل - ايرنا - مديركل دامپزشكي استان اردبيل گفت: در ايام نوروز 18 متخلف حوزه سلامت و امنيت غذايي به مراجع قضايي استان معرفي شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان ؛ صادق صالحي افزود : از آغاز اجراي طرح كنترل و نظارت بهداشتي بر فرآورده هاي خام دامي در استان سه هزار و 435 مورد بازديد از مراكز توليد ، توزيع و عرضه فرآورده هاي خام دامي ، كشتارگاه ها ، كارخانه هاي فرآوري گوشت و لبنيات ، كارگاه هاي بسته بندي ، سردخانه ها ، رستوران ها ، مجتمع هاي خدماتي رفاهي و سفره خانه ها انجام شده است.
مدير كل دامپزشكي استان بيان كرد: در طول اجراي اين طرح 9 هزار و 688 كيلوگرم فرآورده هاي خام دامي آلوده ، تاريخ گذشته و غيربهداشتي كشف و امحا شد.
وي افزود : در راستاي تأمين بهداشت عمومي و سلامت همگاني در سطح استان گشت هاي تلفيقي به صورت تيم مشترك با حضور بازرسان اين اداره كل ، دانشگاه علوم پزشكي و تعزيرات حكومتي در ايام تعطيلات نوروز تشكيل و در چندين نوبت نسبت به بازديد و كنترل هاي مشترك از واحدهاي عرضه فرآورده هاي خام دامي اقدام شد.
صالحي با اشاره به اينكه نزديك به سه هزار مركز توليد ، توزيع و عرضه فرآورده هاي خام دامي در سطح استان فعاليت مي كنند ، ميانگين اكيپ بازرسي در سطح استان در طول اجراي اين طرح را 20 اكيپ در هر روز عنوان كرد.
وي با بيان اينكه كنترل و نظارت بهداشتي بر اين گونه مراكز يكي از مهمترين وظايف دامپزشكي است از تشديد برخوردها و افزايش بازرسي ها در سالجاري خبر داد .
وي افزود: لازمه رسيدن به وضعيت مطلوب در حوزه بهداشت محصولات دامي در سطح استان ؛ همكاري همه دست اندركاران و متوليان اين بخش است كه خوشبختانه اين همكاري در حال حاضر در بسياري از زمينه ها وجود دارد.
وي در عين حال از 21 مورد برخورد با خودروهاي عرضه كننده فرآورده هاي خام دامي كه بصورت غيرمجاز فعاليت مي كردند، خبر داد.
به گفته مديركل دامپزشكي استان طرح نظارت بهداشتي دامپزشكي در ايام نوروز در قالب 20 اكيپ متشكل از 48 پرسنل فني و متخصص در امر بازرسي گوشت در سطح استان انجام شد.
3006/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها