۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۲۱
کد خبر: 82084369
T T
۰ نفر
100هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای 2 منظور زاهدان رها سازی شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی زاهدان گفت: تاكنون افزون بر 100 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای 2 منظور در این شهرستان رها سازی شده است.

عباس اشكانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وزن این بچه ماهی ها را پنج تا 10 گرم عنوان كرد و اظهار داشت: ماهی های رها سازی شده در این استخرها بیشتر از نوع كپور و آمور هستند.
وی ادامه داد: رها سازی بچه ماهی سرد آبی نیز از اسفند سال گذشته در استخرهای زاهدان آغاز و تا پایان خرداد جاری ادامه دارد.
وی گفت: پیش بینی می شود در زمان برداشت این ماهی ها در ماههای شهریور و مهر بیش از 140 تن ماهی گرم آبی تولید و روانه بازار مصرف شود.
مدیر جهاد كشاورزی زاهدان افزود: پرورش ماهی در این شهرستان امسال نسبت به سال گذشته از رشد بیش از 80 درصدی برخوردار بوده و با توجه به فراهم بودن شرایط و استقبال فعالان این عرصه پیش بینی می شود سال آینده به 2 برابر شرایط فعلی افزایش یابد.
اشكانی تاكید كرد: پرورش ماهی در منطقه نقش مهمی در فراهم آوردن زمینه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد به طوری كه هم اینك بیش از 100 نفر در این زمینه مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح كرد: وجود500 هزار راس دام سبك، 12 هزار راس گاو شیری و 16 هزار نفر شتر در زاهدان این شهرستان را به قطب دامپروری سیستان و بلوچستان تبدیل كرده است.
وی تعداد واحدهای مرغداری فعال زاهدان را 20 واحد ذكر كرد و گفت: حدود 2 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی سالانه هر واحد مرغداری در این شهرستان دارد.
وی بیان كرد: همچنین تعداد كندوهای زنبور عسل در زاهدان 260 كلنی است كه سالانه زنبورداران 280 كیلوگرم عسل تولید و روانه بازار مصرف می كنند.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها