۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸
کد خبر: 82375890
T T
۰ نفر
كشورهای هدف صادراتی گلستان به 38 افزایش می یابد

گنبدكاووس - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی گلستان از افزایش تعداد كشورهای هدف صادراتی این استان از 18 كشور فعلی به 38 كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضان بهرامی شامگاه پنجشنبه درهمایش تجلیل از صادركنندگان برگزیده گلستان كه باحضور رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در گنبدكاووس برگزار شد، اظهار داشت: هم اكنون تجار و بازرگانان استان به 18 كشور دنیا صادرات غیرنفتی دارند.
وی با اشاره به ظرفیت های خوب بخش كشاورزی و تولیدی گلستان گفت: رایزنی های لازم برای افزایش كشورهای هدف صادراتی كه بیشتر اروپایی هستند با سفیران و رایزن های اقتصادی این كشورها در تهران انجام شده است.
وی از حضور سه سفیر كشورهای اروپایی تا پایان امسال در استان گلستان خبر داد و افزود: حضور این سفیران در راستای صادرات غیرنفتی استان به اروپا صورت می گیرد.
بهرامی، همگرایی و هم افزایی بین بخش دولتی و خصوصی را درسال های اخیر خوب ارزیابی كرد و گفت: دریك سال و نیم گذشته، 12 نشست بین دولت و بخش خصوصی برگزار شده كه47 مصوبه استانی و 29 مصوبه ملی حاصل این نشست ها است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی گلستان یادآور شد: اتاق بازرگانی مشاور خوبی برای سه قوه در راستای حذف قوانین زاید صادراتی است.
بهرامی به صادرات فعلی استان گلستان اشاره نكرد اما گفت: این استان ظرفیت صادرات غیرنفتی تا سقف یك میلیارد دلار را دارد.
وی بااشاره به ظرفیت های بازرگانی و كشاورزی گلستان از حضور بازرگانان و تولیدكنندگان استان در 31 نمایشگاه در یك سال و نیم گذشته خبر داد و اضافه كرد: علاوه بر این، استان گلستان در این مدت میزبان 41 هیات تجاری كشورهای همسایه و هدف صادراتی بوده است.
به گفته وی هم اكنون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی گلستان 850 عضو دارد و 1200 واحد تولیدی نیز در آن فعال است.
3039/1860
خبرنگار: علی لكزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

سرخط اخبار استان‌ها