۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82107153
T T
۰ نفر
معاون وزیر جهادكشاورزی: خودكفایی در تولید شكر به 70 درصد رسید

شیروان- ایرنا- معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه تولید شكر در دو سال اخیر ركورد 90سال گذشته را شكست گفت: هم اكنون كشورمان در تولید این محصول به 70 درصد خودكفایی رسیده است.

به گزارش ایرنا عباس كشاورز روز جمعه در حاشیه بازدید از مزارع چغندرقند شیروان به خبرنگاران اظهار كرد: بیشترین شكر تولید شده با 1.5میلیون تن در سال گذشته بود.
وی گفت: چغندرقند یكی از محصولات پر مصرف آب است كه این محصول در دهه 70 در بیش از 75 هزار هكتار از زمین های كشاورزی خراسان كشت می شد اما به خاطر برخی محدودیت ها و همچنین كمبود آب هم اكنون كشت آن به كمتر از 15 هزار هكتار كاهش یافته است.
كشاورز با اشاره به برنامه های پیش روی وزارت جهادكشاورزی برای كشت چغندر قند افزود: صرفه جویی آب در كشت چغندر قند بهاره از جمله برنامه های اصلی این وزارتخانه است و به همین منظور به كشاورزان توصیه می شود تا با نصب سامانه های آبیاری میكرو، كشت نشایی چغندرقند داشته باشند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی گفت: در این صورت بیش از 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
كشاورز همچنین به كشاورزان كشت چغندرقند در پاییز توصیه كرد و گفت: در این راستا سال زراعی گذشته 650 هكتار زمین های كشاورزی خراسان رضوی به كشت پاییزه اختصاص یافت و عملكرد خوبی هم داشت.
وی از مزیت های كشت پاییزه را مصرف كمتر آب به میزان 50 درصد از كشت بهاره عنوان كرد.
معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی در سفر یك روزه خود از مزارع شهرستان شیروان در خراسان شمالی بازدید كرد.
شیروان در 65 كیلومتری شرق بجنورد واقع است كه بزرگترین كارخانه قند استان های خراسان در این شهرستان قرار دارد.
7186/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها