۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۲۰:۵۵
کد خبر: 81845822
T T
۰ نفر
در برند سازي محصولات اقتصادي خوب عمل نكرده ايم

ملاير- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني استان همدان گفت: در برند سازي محصولات اقتصادي استان خوب عمل نكرده ايم و هنوز در حد صفر هستيم.

به گزارش ايرنا علي اصغر زبردست روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادي شهرستان ملاير افزود: در اين راستا بايد با ارتقاي كيفيت محصولات و بسته بندي‏ خوب، با همكاري بخش خصوصي براي برند سازي توليدات استان بيشتر تلاش كنيم.
وي با بيان اينكه كيفيت محصولات استان به نوعي ارتقا يافته، بر لزوم تقويت بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت: انتظار اين است كه اين بخش تقويت شده و موانع از سر راه آن برداشته شود كه خوشبختانه در استان همدان تعامل خوبي بين اتاق بازرگاني و مديريت استان وجود دارد.
زبردست بيان كرد: با وجود اينكه همدان بايد در اتاق ايران حداقل 15 كرسي داشته باشد، اما هم اكنون به دليل عدم عضويت فعالان تنها چهار كرسي در اختيار داريم و بسياري از فعالان اقتصادي حتي اطلاع ندارند كه بايد عضو اتاق شوند.
وي افزود: هشت كميسيون در اتاق بازرگاني استان تشكيل شده و نياز است كميسيون‌هايي چون صادرات و گردشگري نيز در ملاير تشكيل شود، چرا كه ملاير استعداد تشكيل چندين تشكل مانند كشمش را دارد.
رئيس اتاق بازرگاني استان همدان همچنين خواستار تشكيل كميسيون‌ها و تشكل‌هاي اتاق بازرگاني در ملاير شد و اظهار كرد: ملاير شهر دوم استان در بخش اقتصادي است و فعالان آن بايد از نظر عضويت و صدور كارت بازرگاني مراجعه كرده و فعال باشند.
زبردست گفت: در حال حاضر 72 فقره كارت بازرگاني و 121 مورد گواهي مبدا در ملاير صادر شده است كه اين تعداد بايد افزايش يافته و اعضا فعالتر باشند.
وي در عين حال بر لزوم تلاش براي تأسيس شركت‌هاي خدمات فني حقوقي در كشورهاي هدفي چون قاره افريقا براي پيشتيباني كار فعالان اقتصادي نيز تاكيد كرد.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويزه ملاير نيز گفت: اين شهرستان در زمينه هاي مختلف منابع بكر و قوي دارد، اما براي اين ظرفيت ها و منابعي ديگر چون معادن، انگور، آجر و منبت در توليد و صادرات برنامه‌ريزي به روز انجام نشده است.
محمدقاسم عبدلي با بيان اينكه هم اكنون بازار بكر و دست‌نخورده عراق را به عنوان يك فرصت خوب در كنار خود داريم، افزود: يكي از مشكلات ما در حوزه توليد اين است كه كمترين ارزش را براي نيروي كار قائل مي‌شويم و در حوزه توليدات نواقصي داريم كه بايد به سمت رفع آنها پيش برويم.
عبدلي سرمايه پاك و خدمت پاك را دو محور براي تبديل شدن به دوسنگر در برابر تهديد دشمنان دانست و اظهار كرد: نشانه‌هاي سرمايه پاك اين است كه قانون‌مدار بوده و از نقطه شروع تا پايان سرمايه ‌گذاري برنامه علمي داشته باشيم.
وي دلالي، رانت و فرار از پرداخت حقوق دولتي را نشانه‌هاي سرمايه ناپاك دانست و بيان كرد: در آستانه انتخابات قرار داريم و بحث ورود پول‌هاي ناسالم در انتخابات جدي است‏ در حاليكه اقتصاد ما زماني پويا مي‌شود كه نمايندگان قانون‌هايي وضع كنند كه گره‌هاي اقتصادي را به درستي حل كند و مدافع سرمايه پاك باشند.
رئيس اتاق بازرگاني ملاير نيز خواستار ورود سرمايه‌گذار براي رونق منطقه ويژه اقتصادي ملاير شد و گفت: منطقه ويژه اقتصادي ملاير تصويب شده ولي به علت عدم جذب سرمايه‌گذار هنوز اجرايي نشده و خواستار سرمايه‌گذاري براي رونق اين منطقه هستيم.
علي مردان روح بخش با بيان اينكه اتاق بازرگاني صرفا در مراكز استان‌ها تشكيل مي‌شود، بيان كرد: در بعضي شهرستان ها داراي شرايط ويژه نيز تحت عنوان نمايندگي ايجاد مي‌شود كه در ملاير اين نمايندگي از سال 87 تاسيس شده است.
وي تاكيد بر پذيرش و عضويت بيشتر اعضا براي ارتقا جايگاه اتاق در استان از جمله اولويت هاي مد نظر برشمرد و اظهار كرد: ايجاد تشكل‌هاي قانوني از اولويت هاي ديگر اين اتاق است و در اين راستا به دنبال ايجاد اين تشكل‌ها از جمله مبل و منبت، فرش دستباف و غيره در شهرستان هستيم.
روح بخش از تشكيل چهار كميته صنعت، معدن سرمايه‌گذاري، كشاورزي، آب، منابع طبيعي ومحيط زيست، گردشگري و تشكل‌ها و تجارت و بازرگاني در ملاير خبر داد و ابراز كرد: در حوزه آموزش نيز اتاق بازرگاني استان 84 دوره را براي امسال پيش‌بيني كرده است.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي بسيار خوبي چون باغداري، دام، طيور صنايع دستي و معادن در ملاير خواستار ايجاد پنجره واحد براي شهرستان شد و افزود: گمرك ملاير از نظر محليت و امكانات نياز به حمايت در شهرستان دارد تا تقويت شود.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان و 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/6993

سرخط اخبار استان‌ها