۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82270878
T T
۰ نفر
وزیر جهاد كشاورزی: صنایع غذایی نیازمند نظارت از نهاده تا سفره است

تهران- ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: صنایع غذایی حلقه ای است كه در آن، همه زنجیره ها از نهاده تا سفره نیازمند نظارت و پشتیبانی است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمود حجتی امروز سه شنبه در بیست و چهارمین كنگره علوم و صنایع غذایی با اشاره به رقابت تولید كنندگان بین المللی این صنعت، خطاب به تولیدكنندگان ایرانی گفت: همه باید در كنار هم و به صورت زنجیره از تامین نهاده ها تا سر سفره مصرف كنندگان نظارت داشته باشیم و از یكدیگر پشتیبانی كنیم .
وی ادامه داد: ‌دنیای امروز با استفاده از شركت های زنجیره ای محصولات عرضه می كنند و ما نیز باید بتوانیم وارد این زنجیره شده و محصولات خود را به بازار جهانی عرضه كنیم .
وزیر جهاد كشاورزی با انتقاد از درگیر شدن جامعه به مسائل ظاهری و روزمره بدون ارزش تاكید كرد:‌ ما نباید از مسائل اساسی و حیاتی غافل شویم. صنعت كشاورزی دوره گذار خود را از تولید معیشتی به تولید صنعتی طی می كند.
حجتی افزود:‌با توجه به ایجاد زیر ساخت های آب و خاك و توانمند سازی نیروی انسانی و استفاده از تجربیات نهفته در میان كشاورزان سنتی می توانیم بزودی از اقتصاد معیشتی به اقتصاد صنعتی و تولید انبوه برسیم.
وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به استاندارد سازی محصولات كشاورزی صادراتی گفت: صادرات محصول نیازمند هماهنگی بین دولت ها نیز هست؛ در اختیار گرفتن بازار مصرف كار ساده ای نیست و دولت ها به راحتی آن را از دست نمی دهند.
حجتی تاكید كرد: متاسفانه وارد كنندگان ایرانی به راحتی و بدون دریافت هیچ امتیازی بازار مصرف ایران، این سرمایه گرانبها را در اختیار كشورهای خارجی قرار می دهند. بازار چند ده میلیونی مصرف یك ابزار قدرتمند در معادلات سیاسی و نظامی است و باید از آن حراست كرد.
وی سرزمین ایران را سرشار از نعمت ها و موهبت های الهی دانست و افزود: توجه به ذائقه و رنگ در محصولات غذایی مهم است و تنوع گیاهی ارگانیك كشور بازار بزرگی است كه هنوز كشف، استخراج و به بازار عرضه نشده است.
وزیر جهاد و كشاورزی، گیاهان دارویی كشور را مجموعه ای بی نظیر در جهان معرفی كرد و گفت: برخی از این گیاهان خاص ایران بوده و می توان بدون رقیب در بازارهای جهانی وارد شد.
حجتی نیروی انسانی جوان و تحصیل كرده را از دیگر نقاط قوت بازارمحصولات غذایی دانست و اظهار كرد: در صورت تولید محصولات غذایی زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم خواهد شد.
وی گفت: صادرات محصولات غذایی نیازمند ایجاد شبكه و هلدینگ است كه باید با همكاری دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، تجربه صادرات محصولات كشاورزی به روسیه نشان داد كه این عرصه نیازمند فعالیت و هماهنگی های بیشتری بین همه اجزای جامعه است.
علمی ** 1293** 1440
خبرنگار:‌محمد طاهری ** انتشاردهنده:زهره محتشمی پور
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد