۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82610755
T T
۰ نفر
وزارت جهادكشاورزي افزايش قيمت گوشت گوسفندي به دليل صادرات را رد كرد

تهران - ايرنا - وزارت جهادكشاورزي اعلام كرد: صدور مجوز صادرات دام زنده سبك كشور به منظور تنظيم بازار داخلي از اواخر سال گذشته تا اطلاع ثانوي متوقف شده و افزايش قيمت گوشت ارتباطي به صادرات دام زنده ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت جهادكشاورزي، اين وزارتخانه در واكنش به ادعاي مطرح شده در برخي رسانه ها مبني بر اين كه صادرات دام سبك، عامل افزايش قيمت گوشت گوسفندي در بازار بوده، آورده است: به منظور تنظيم بازار داخلي گوشت گوسفندي، صدور مجوز صادرات دام سبك زنده كشور از اواخر سال گذشته تا اطلاع ثانوي متوقف شده است.
اين اطلاعيه مي افزايد: بنابراين ادعاي مطرح شده در برخي رسانه ها مبني بر اين كه صادرات دام سبك، عامل افزايش قيمت گوشت گوسفندي در بازار بوده، مردود است.
اين گزارش مي افزايد: به منظور كنترل خروج غيرمجاز دام سبك زنده از كشور نيز اين وزارت در مكاتباتي با رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و همچنين معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور و استانداران استان هاي مرزي، خواستار تشديد اقدامات جلوگيري و مقابله با قاچاق دام زنده از كشور شده است.
به گزارش ايرنا، آمارهاي بانك مركزي از قيمت خرده فروشي گوشت قرمز در هفته گذشته از سطح بازار نشان مي دهد قيمت هر كيلوگرم گوشت گوسفندي با استخوان در ميادين ميوه و تره بار 378 تا 482 هزارريال و درب مغازه خرده فروشي 452 هزارريال و همچنين گوشت گوساله در ميادين ميوه و تره بار هركيلوگرم 340 تا 370 هزارريال و خرده فروشي 379 هزارريال بوده است.
گزارش هاي ميداني خبرنگار ايرنا نيز حاكي از آن است كه طي هفته اخير هر كيلوگرم شقه گوسفندي با نرخ بين 480 تا 550 هزارريال و گوشت تفكيك شده از 550 تا 700 هزارريال در بازار خرده فروشي عرضه مي شد.
اين درحاليست كه وزارت جهاد كشاورزي قيمت مصوب هركيلوگرم شقه گوسفندي را 315 هزارريال و شقه گرم گوسفندي وارداتي را در نهايت 330 هزار ريال براي مصرف كنندگان اعلام كرده است.
اقتصام**9186**2025**خبرنگار: هما همت خواه**انتشار: ليلا جودي

سرخط اخبار اقتصاد