۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81682761
T T
۰ نفر

توسعه روابط دوستي و پارلماني ايران و بلغارستان

۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81682761
توسعه روابط دوستي و پارلماني ايران و بلغارستان

تهران - ايرنا- رييس گروه دوستي پارلماني ايران و بلغارستان، گفت: تقويت روابط ايران و بلغارستان به عنوان دو كشور مهم و تأثيرگذار به نفع دو ملت خواهدبود.

به گزارش ايرنا از اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، عباس مقتدايي در ديدار با خريستو پولنداكوف سفير بلغارستان در تهران با اشاره به پيشينه مثبت مناسبات دو كشور اين مطلب را بيان كرد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آمادگي هر گونه همكاري براي كمك به توسعه مناسبات دوستانه دو كشور در تمامي زمينه ها، خاطر نشان كرد: ايران در بسياري از زمينه ها از جمله انرژي هسته اي، نانو تكنولوژي، تكنولوژي زيستي و هوا و فضا، پيشرفت هاي چشمگيري داشته كه مي توان از آن ها به عنوان بسترهاي توسعه همكاري هاي فيمابين بهره برد.

سفير بلغارستان در تهران نيز در اين ديدار، ايران را كشوري مهم و تاثيرگذار در منطقه خواند و خواستار گسترش روابط دو جانبه به ويژه همكاري هاي ميان كميسيون هاي مجالس دو كشور شد.

خريستو پولنداكوف با استقبال از افزايش رفت و آمدهاي ميان مجالس دو كشور، نسبت به ايجاد اتاق بازرگاني مشترك، تسهيل، توسعه و گسترش ارتباطات مردمي، سرمايه گذاري به ويژه در زمينه كشاورزي و تقويت سيستم حمل و نقل دو كشور، ابراز اميدواري كرد.

سيام (1)*3070**1429

سرخط اخبار سیاست خارجی