۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82381026
T T
۰ نفر
پايان عمليات كاشت غلات پاييزه در اراضي كشاورزي شهرستان چرداول

ايلام - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي چرداول گفت: عمليات كشت غلات پاييزه (گندم و جو) در بيش از 32 هزار هكتار از اراضي اين شهرستان پايان يافت.

اقبال گراوندي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين مقدار سطح كشت شده 24 هزار و 500 هزار هكتار به كشت گندم آبي و ديم و بيش از هشت هزار و 500 هكتار نيز به كاشت جو ديمي و آبي اختصاص يافت.
وي افزود: از مقدار سطح كشت غلات پاييزه پنج هزار هكتار بصورت مكانيزه و با دستگاه عميق كار كاشت شده و بيش از 2 هزار تن محصول بذر اصلاح شده در بين كشاورزان توزيع شده است .
گراوندي اقلام گندم و جو كشت شده در اراضي چرداول را شامل بهرنگ، چمران، سيروان، ساجي، كراس، سبلان، زاگرس و كوهدشت اعلام كرد.
مدير جهاد كشاورزي چرداول تاكيد كرد: نهاده هاي شيميايي تاثير سريع بر رشد محصولات داشته و از تخريب خاك جلوگيري مي كند و همچنين سموم شيميايي باعث حفظ محصولات و ممانعت از تخريب آن در برابر آفات مي شود.
وي يادآور شد: بيش از 800 تن كود شيميايي با قيمت مناسب بين كشاورزان اين شهرستان توزيع شده است.
گرواندي برگزاري كلاس هاي ترويجي، تهيه نهاده هاي كشاورزي، تهيه ماشين آلات كشاورزي و بيمه محصولات را از خدمات انجام شده جهاد كشاورزي در چرداول به كشاورزان اعلام كرد.
شهرستان 67 هزار نفري چرداول به مركزيت شهر سرابله در 35 كيلومتري ايلام قرار دارد و با داشتن بيش از 52 هزار هكتار اراضي ديم و آبي از قطب هاي مهم كشاورزي استان ايلام است.
خبرنگار: رضا آزادي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7176/9002

سرخط اخبار استان‌ها