۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۷

مشاور عالی اتاق بازرگانی گوانجو چین خبر داد:

برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین اصفهان و گوانجو چین

برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین اصفهان و گوانجو چین

اصفهان - مشاور عالی اتاق بازرگانی گوانجو چین گفت: به دنبال تبادل هیئت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک بین اصفهان و گوانجوچین هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، لی شو لان، عصر چهارشنبه طی سفری به اصفهان در دیدار با هیئت تجاری و اقتصادی اصفهان اظهار داشت: آماده توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین گوانجو و اصفهان در زمینه های مختلف هستیم.

وی هدف از سفر خود به اصفهان را ارزیابی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری این شهر برشمرد و افزود: تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی گوانجو و اتاق بازرگانی ایران منعقد شده است.

مشاور عالی اتاق بازرگانی گوانجوچین تصریح کرد: گوانجو آماده امضای تفاهم نامه با اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه تبادل هیئت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک است.

لی شو لان تصریح کرد: هر شهر یا استان در چین دارای یک اتاق بازرگانی است که فعالیت‌های اقتصادی آن منطقه را سازمان‌دهی کرده و از هر فرصتی برای معرفی تولیدات و ارایه خدمات اعضا استفاده می‌کند.

انتظار سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنعت توریسم اصفهان

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: اصفهان یک شهر تاریخی و توریستی است و چینی‌ها می‌توانند در صنعت توریسم این شهر سرمایه‌گذاری کنند.

قاسم علی جباری خواستار سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در ایران به ویژه در استان اصفهان شد و افزود: ایران به طور عمده از چین خرید می‌کند اما این کشور در ایران سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام نداده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای واحدهای صنعتی و معدنی بسیار بزرگ و توانمندی است که شرکت‌های چینی می‌توانند فعالیت مشترک در قالب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شرکت‌های اصفهانی داشته باشند.

جباری تصریح کرد: چینی‌ها نباید بازار ایران را بازار فروش کالا و خدمات ببینند و باید در این بازار سرمایه‌گذاری کنند تا روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به صورت متوازن افزایش یابد.

پرواز مستقیم اصفهان و گوانجو راه‌اندازی شود

ریس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق اصفهان تصریح کرد: بسیاری  از چینی‌های هر ساله به صورت توریستی از اصفهان بازدید می‌کنند که این موضوع زمینه مناسبی برای ساخت هتل و مدیریت آن بر اساس استانداردهای چین در اصفهان فراهم می کند.

جباری از همکاری گسترده شرکت‌های استان اصفهان با گوانجو چین خبر داد و گفت: پرواز مستقیم اصفهان – گوانجو می‌تواند به عنوان نقطه شروع مجدد تعاملات تجاری و اقتصادی بین این دو شهر باشد.

وی برداشتن تحریم‌های اقتصادی را عامل موثر در توسعه همکاری‌های اقتصادی اصفهان و چین دانست و گفت: ایجاد روابط بین بانک‌های اصفهان و چین به عنوان مهمترین عامل تبادلات تجاری است که به زودی برقرار می‌شود.

کد خبر 2971857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha