۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82104154
T T
۰ نفر
نظارت هاي بهداشت بر مواد غذايي در ماه رمضان افزايش مي يابد

قزوين - ايرنا - كارشناس مسئول بهداشت محيط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي قزوين از افزايش نظارت هاي جدي بر بهداشت مواد غذايي در ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي قزوين، شيرين نادري افزود: در ماه مبارك رمضان و به منظور حفظ سلامت شهروندان و كنترل و پيشگيري از بروز بيماري هاي قابل انتقال از غذا، كارشناسان اين واحد در سطح استان اقدام به بازرسي و نظارت از اماكن حساس از جمله قنادي ها، مراكز عرضه زولبيا و باميه، انواع شيريني هاي سنتي مخصوص اين ماه و همچنين مراكز پخت آش، كرده اند.
وي، برقراري بازرسي هاي مستمر شبانگاهي و نيز نمونه برداري از مواد غذايي در اماكن عرضه را از جمله اقدام هاي اين مركز در ماه مبارك رمضان اعلام كرد.
نادري ادامه داد: برنامه كنترل و كاهش استعمال مواد دخاني در مساجد و تكايا، كنترل استخرهاي شنا در ساعت هاي پس از افطار، كنترل آب هاي آشاميدني، بازرسي از رستوران ها، سفره خانه هاي سنتي، قهوه خانه ها و چايخانه ها در ساعت هاي بعد از اذان از جمله فعاليت هاي بازرسان بهداشت محيط خواهد بود.
كارشناس مسئول بهداشت محيط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي قزوين در پايان گفت: شهروندان مي توانند از طريق تماس تلفني با سامانه 190 و 1490 در تمامي ساعت هاي شبانه روز، متوليان امر سلامت را در انجام بهتر بازرسي هاي بهداشتي ياري كنند.
7388/8054

سرخط اخبار استان‌ها