۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱
کد خبر: 82198528
T T
۰ نفر
رئيس جهاد كشاورزي: 48 طرح در هفته دولت در قم به بهره برداري مي رسد

قم - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قم گفت: 48 طرح با ارزش 530 ميليارد ريال همزمان با هفته دولت در اين استان به بهره برداري مي رسد.

به گزارش ايرنا، محمد رضا طلايي عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسب هفته دولت اظهار داشت: اين طرح ها شامل 14 طرح آب و خاكي با ايجاد اشتغالزايي 82 تن، 9 طرح گياهي با اشتغالزايي 177 تن، 9 طرح دامي با ايجاد اشتغال 54 تن، 7 طرح صنايع با اشتغال 152 تن، 8 طرح شيلات با ايجاد اشتغال 11 تن و يك طرح در امور اراضي با اشتغالزايي 6 تن است.
وي افزود: 70 درصد اين طرح ها با فعاليت بخش خصوصي و سرمايه گذاري آنان در بخش هاي مختلف كشاورزي و دامي و ساير موارد صورت گرفته است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قم با اشاره به عملكرد سه ساله دولت تدبير و اميد در افزايش توليدها در بخش كشاورزي گفت: 46 صدم درصد اراضي كشاورزي كشور در اين استان موجود است كه در سال گذشته بيش از 747 هزار تن انواع محصولات كشاورزي در قم توليد شد.
وي ادامه داد: 427 هزار تن محصولات زراعي و باغي، يك هزار و 200 تن محصولات آبزيان و 320 هزار تن محصولات دامي در استان قم توليد شد و 210 ميليارد ريال هزينه براي بخش صنايع انجام شده است.
طلايي به ساير اقدام هاي دولت در خصوص طرح هاي مختلف گفت: در بخش حفظ نباتات و محصول سالم و طرح اي پي ام ، طرح هاي مبارزه شيميايي، بيولوژيكي و علف هرز در 220 هزار هكتار اراضي انجام شده است.
وي به تغيير الگوي كشت كشاورزي در استان قم اشاره كرد و گفت: توسعه باغ هاي پسته در دستور كار قرار دارد و در همين راستا 6 هزار و 827 هكتار باغ پسته احداث شده و دو هزار هكتار از باغ هاي قديمي استان قم اصلاح شده است.
وي بيان داشت: در اين استان يك ميليون و200 هزار اصله نهال با يارانه دولتي در دولت تدبير و اميد توزيع شده است.
وي با اشاره به كاشت گياهان دارويي در استان قم نيز گفت: گياهان دارويي به علت مصرف آب كم در قم به خوبي كشت مي شوند كه در همين راستا 79 هكتار به كاشت گياهان دارويي از جمله گل محمدي و زعفران اختصاص يافته است.
طلايي به طرح آبياري نوين اشاره كرد و گفت: يك هزار هكتار آبياري ميكرو براي كاهش مصرف آب در كشاورزي و محصولات زراعي استان قم با تسهيلات بلاعوض دولت تدبير و اميد انجام شده است.
وي افزود: 2 هزار و 971 هكتار آبياري تحت فشار و 6 هزار هكتار آبياري نوين در استان قم صورت گرفته است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي قم افزود: 25 درصد از مزارع اين استان به ارقام زودرس از جمله ذرت و غلات اختصاص يافته كه تاريخ برداشت را به 10 الي 15 روز كاهش داده است.
8138 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها