۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۵۰
کد خبر: 82109917
T T
۰ نفر
پرورش ماهي و كشت گلخانه اي درروستاها گامي به سوي تحقق اقتصاد مقاومتي

يزد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي بافق گفت:با حمايت از روستائيان در امر پرورش ماهي و كشت گلخانه اي گام هاي بلندي در مسير خودكفايي، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته شده است.

حميد عسكري باقرآبادي روزيكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: هم اينك در شش روستاي شهرستان بافق با همكاري شوراها و دهياران كار پرورش ماهي قزل آلا و مرغ گوشتي،كشت گلخانه اي و گياهان دارويي انجام مي شود.
مدير جهاد كشاورزي بافق،روستاهاي بساب، بركوئيه، باجگان، مباركه، شريف آباد و كوشك را از جمله روستاهايي عنوان كرد كه كارهاي نوين كشاورزي و آبزي پروري در آنها رايج شده است.
وي گفت: اين اقدام باعث ايجاد اشتغال پايدار، توليد و سودآوري و جلوگيري روستانشينان به شهرها شده و جهاد كشاورزي هم در تلاش است تا بازار فروش را فراهم كند و ساير خدمات كشاورزي را در اختيار جوانان علاقمند بگذارد.
عسكري با بيان اينكه تا كنون بالغ بر هفت هزار بچه ماهي در استخرهاي دهستانهاي سبزدشت و كوشك پرورش داده شده اند تصريح كرد: در اين راستا مقدار 12 تن گوشت ماهي در اين روستاها توليد و روانه بازار مصرف شده است.
وي خاطر نشان كرد: در حوزه پرورش ماهي در روستاها تا به حال 400 ميليون ريال از سوي بخشدار مركزي بافق به بهره برداران پرداخت شده است.
مدير جهاد كشاورزي بافق ياد آور شد: طرح ايجاد استخرهاي چند منظوره در روستاها در حال پيگيري است، تا اين طرح ها با تلاش دهياران و مساعدت مردم روستا با هدف كمك به حوزه گردشگري در روستاها از طريق ماهيگيري و اشتغال موجب افزايش سطح درآمد روستاييان و تامين بودجه دهياري ها و تحقق اقتصاد مقاومتي شود.
عسكري همچنين به پرورش گاو،شتر،گوسفند و مرغ در بافق اشاره كرد و افزود: در اين فرآيند نيز سالانه بيش از سه هزار و 500 تن شير، دو هزار و 800 تن گوشت قرمز و 142 هزار تن گوشت مرغ و ماهي توليد و به بازار شهرستان بافق و شهرستانهاي همجوار عرضه مي شود.
مدير جهاد كشاورزي بافق حذف واسطه ها را در زنجيره فروش محصولات باغي وزراعي خواستار شد و گفت: اگر دست رنج كشاورزان بيواسطه از توليد به مصرف كننده برسد سود بيشتري عايد بهره برداران حوزه كشاورزي، باغداري، آبزي پروري و مرغداران مي شود.
به گزارش ايرنا، زمين هاي شهر كويري بافق مستعد براي كاشت، داشت و برداشت خرما، پسته داروي گياهي است ضمن اينكه روستاهاي خوش آب و هوايي دارد كه زمينه فعاليت در عرصه دامپروري، توليد آبزيان، برداشت زعفران و پسته، گياهان دارويي و صنايع تبديلي در آنها فراهم است.
بافق با 40 هزار نفر جمعيت،سه دهستان و بيش از 140 روستا و ابادي در فاصله 110 كيلو متري مركز استان يزد قرار دارد.
بيش از هشت هزار نفر از جمعيت شهرستان بافق در روستاها زندگي و فعاليت مي كنند .
7543/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها