۶ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۵۸
کد خبر: 82088924
T T
۰ نفر
صندوق حمايت از كشاورزان عامليت 18هزار ميليارد ريال اعتبار دولتي است

زاهدان- ايرنا- رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت مادرتخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي گفت: اين صندوق از سال 1385 تاكنون عامليت بيش از 18 هزار ميليارد ريال اعتبارات دولتي طرح هاي بخش كشاورزي در كشور بوده است.

سيد عبدالكريم رضوي اردكاني چهارشنبه شب در حاشيه سفر به سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين اعتبارات در قالب طرح هاي آبياري نوين، احياي قنوات و غيره به فعالان بخش كشاورزي در اين مدت پرداخت شده است.
وي گفت: هم اينك 102 صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي در كشور وجود دارد كه 45 صندوق شهرستاني، 31 صندوق استاني، 9 صندوق تخصصي محصول، 12 صندوق فعاليت هاي كشاورزي و زنان روستايي، عشايري و يك صندوق منطقه اي است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر سرمايه صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي بيش از 10 هزار و 800 ميليارد ريال است گفت: 54 درصد اين سرمايه مطلق به بهره برداران بخش كشاورزي و مابقي از دولت است.
مديرعامل شركت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي تصريح كرد: اين صندوق هم اينك حدود هفت هزار تشكل تحت پوشش دارد.
رضوي اردكاني خاطر نشان كرد: اين صندوق ساختار مالي اقتصادي غير دولتي است كه در قالب قانون تجارت نسبت به اعطاي وام در چهار چوب نظام قرض الحسنه به شيوه آسان و بدون طي مراحلي از جمله وثيقه اقدام مي كند.
مديرعامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي سيستان و بلوچستان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: هم اينك 218 تشكل سهام دار در اين استان عضو صندوق استاني حمايت از توسعه بخش كشاورزي هستند.
محمود كشوري مقدم سرمايه صندوق حمايت از توسعه كشاورزي سيستان و بلوچستان را بيش از 140 ميليارد ريال ذكر كرد.
مديرعامل شركت مادرتخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي به منظور بررسي وضعيت صندوق حمايت از بخش كشاورزي با توجه به قابليت هاي سيستان و بلوچستان در اين بخش به زاهدان سفر كرده است.
7316 /8005 /6081

سرخط اخبار استان‌ها