۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶
کد خبر: 82180852
T T
۰ نفر
هفت تن مواد غذايي غيرقابل مصرف در مهاباد كشف و ضبط شد

مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در چهار ماه نخست امسال هفت تن مواد غذايي غيرقابل مصرف در اين شهرستان كشف و ضبط شده است.

سامرند مرزنگ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح جمع آوري مواد غذايي غيرقابل مصرف با همكاري شبكه بهداشت و درمان و سازمان هاي مربوطه به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران، تامين و ارتقاي ايمني مواد غذايي در زمينه عرضه مواد غذايي در طول چهار ماه گذشته انجام شده است.
وي هدف از اجراي اين طرح را كنترل بهداشتي كليه مراكز تهيه و توزيع و عرضه مواد غذايي، نظافت عمومي اماكن و كنترل بهداشتي مراكز و اماكن بين راهي عنوان كرد.
مدير شبكه بهداشت و درمان مهاباد اضافه كرد: اين بازديدها به مدت 12 ساعت در طول ايام روز و با حضور 22 بازرس و به مدت 115 روز و با همكاري ادارات و بيش از 11 هزار نفر ساعت در راستاي حفظ سلامت و ارتقاي وضعيت بهداشتي مراكز عرضه مواد غذايي انجام شده است.
مرزنگ ارزش اين مواد غذايي غيرقابل مصرف را بيش از 200 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: در طول اين مدت 130 مورد بازديد از تأسيسات تامين و توزيع آب، هشت مورد بازديد از سيستم دفع فاضلاب، صدور يك هزار و 316 مورد كارت بهداشتي و 19هزار و 617 مورد كلرسنجي انجام گرفته است.
وي از شهروندان و مسافران خواست با تلفن مستقيم واحد سلامت محيط كار شهرستان به شماره 42442250 و يا با سامانه تلفن رايگان 190 تماس حاصل كرده و شكايت‌هاي بهداشتي خود را اعلام كنند تا كارشناسان مربوطه در كوتاهترين زمان بررسي و نظارت را انجام دهند.
شهرستان مهاباد يكي از شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي است.
7510/1905

سرخط اخبار استان‌ها