تمایل عمان برای واردات مواد اولیه غذایی از ایران/راه اندازی خط جدید دریایی

تهران- ایرنا- وزیر تجارت و صنایع عمان با بیان اینكه به دنبال واردات مواد اولیه غذایی از ایران هستیم، گفت: ایران ازظرفیت بزرگی در بخش مواد غذایی برخوردار است و می تواند مواد اولیه كارخانجات غذایی عمان را تامین كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی السنیدی« امروز (دوشنبه) در آیین گشایش نمایشگاه محصولات عمان در تهران افزود: حضور در این نمایشگاه می تواند آغازی برای همكارهای های بیشتر دو كشور باشد.
وی به افتتاح خط دریایی بین دو كشور نیز اشاره كرد و گفت: دیروز خط دریایی بین بندرعباس و بندر خصب عمان راه اندازی شد كه در این مسیر هفت كشتی با ظرفیت حمل 200 مسافر و 40 خودرو فعالیت خواهند كرد.
وزیر تجارت و صنایع عمان در ادامه با یادآوری برخی اهداف حضور فعالان اقتصادی عمانی در ایران گفت: آشنایی با فرصت های اقتصادی در ایران و حضور در مناقصه ها، از برنامه های بازرگانان و فعالان عمانی در ایران است.
وی گفت: همچنین در این هفته شانزدهمین اجلاس همكاری های مشترك میان دو كشور برگزار خواهد شد.
السنیدی ادامه داد: برای گسترش همكاری میان دو كشور، صنعتگران عمانی به دو موضوع «استاندارد و بیمه حمل و نقل كالا و مسافر» توجه ویژه ای دارند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه محصولات عمان در تهران صبح امروز با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علی السنیدی» وزیر صنعت و تحارت عمان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه از پنجم تا نهم مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با حضور شركت های مختلف عمانی از صنایع غذایی، مواد تبدیلی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پزشكی و ساختمان، پذیرای بازدیدكنندگان است.
قرار است در حاشیه این نمایشگاه نشست های تخصصی میان فعالان اقتصادی دو كشور برگزار شود.
به گزارش ایرنا، پارسال هفت هیات اقتصادی عمانی از ایران بازدید كردند؛ بزرگترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشكل از 57 شركت بزرگ عمانی با 200 شركت بزرگ ایران دیدار كردند.
در سال 2006 میلادی حجم تجارت دو كشور 200 میلیون دلار بود كه اكنون به یك میلیارد دلار رسیده است. همچنین تا سال گذشته خط كشتیرانی مستقیم و منظم برای تبادل كالا نداشتیم و كالاهای ایرانی باید به امارات می رفت و سپس با تریلر به عمان می رسید.
از اردیبهشت پارسال خط كشتیرانی در مسیر صحار و بندر رجایی افتتاح شد كه اكنون 2 كشتی كانتینربر و فله بر هر 15 روز یكبار در این مسیر در حال حركت است. خط مسافری خصب به قشم نیز با استقبال بازرگانان همراه شده است. همچنین پروازهایی به مقصد فرودگاه های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط صورت می گیرد.
اقتصام **2022** 2023 - خبرنگار: میثم طاهری* انتشاردهنده: لطیف نكوئی

سرخط اخبار جهان