معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک 95 درصد گوشت مرغ تولیدی در این استان فاقد آنتی بیوتیک است.

مهراب فرجی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه، تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک با توجه به استقبال مصرف کنندگان انجام می شود، افزود: سال گذشته 400 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید شد.
به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 800 تن گوشت مرغ در استان تولید و برای سال جاری نیز تولید حدود 23 هزار تن برنامه ریزی شده است.
فرجی ادامه داد: هم اینک 193 مرغداری با ظرفیت چهار میلیون و 350 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در استان فعال است و در سال گذشته حدود 21 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی انواع تولیدات دامی سال گذشته در استان را 279 هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 229 هزارتن شیرخام، 25 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 21 هزار تن گوشت مرغ، سه هزار و 250 تن تخم مرغ و 969 تن عسل در چهارمحال و بختیاری تولید شد.
وی ادامه داد: هم اینک طرح اصلاح نژاد گوسفند بومی استان در حال اجراست که سال گذشته این طرح بر روی دو هزار راس گوسفند اجرا شد.
فرجی گفت: اصلاح نژاد دام ها با هدف افزایش سه قلوزایی و کاهش دوره زادآوری گوسفندان به هشت ماه انجام می شود و امسال پیش بینی اجرای این طرح بر روی پنج هزار راس دام استان برنامه ریزی شده است.
وی افزود: نژاد گوسفند بومی استان چربی زیادی دارد که با اصلاح این نژاد با نژاد رومانو، چربی گوسفندان استان به طور متوسط 1.5 کیلوگرم کاهش می یابد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در دو سال گذشته یکهزار و 221 کیلومتر ایلراه عشایری در مسیرهای کوچ عشایر استان بازگشایی شد.
یحیی حسین پور ادامه داد: 11 مورد جاده عشایری به طول 50 کیلومتر نیز در همین مدت در استان احداث شده که یکهزار خانوار عشایر از مزایای آن بهره مند شدند.
به گفته وی، در دو سال گذشته سه هزار و 411 تن علوفه دامی بین عشایر استان توزیع شد.
حدود دو میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
تعداد عشایر کوچ نشین استان چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار نفر است و این استان ازنظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =