۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82070253
T T
۰ نفر
مردم ایران بدترین نوع تغذیه را در بین كشورهای منطقه دارند

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اكنون مردم ایران بدترین نوع تغذیه را در بین مردم كشورهای منطقه دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، باقر لاریجانی روز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشكان عمومی ایران افزود: میزان مصرف نمك در كشور دو برابر استاندارد است و باید زیر پنج گرم نمك مصرف شود اما میزان مصرف نمك در ایران 12 گرم در روز است.

** 40 درصد مردم ایران هیچ تحركی ندارند
وی با بیان اینكه اكنون 40 درصد مردم ایران هیچ نوع تحركی ندارند، ادامه داد: بی تحركی و تغذیه نامناسب موجب می شود كه مشكلات جدی برای مردم ایجاد شود زیرا این دو موضوع منجر به بروز بیماری های مختلف خواهد شد.
لاریجانی افزود: باید فكر اساسی برای تغذیه نامناسب مردم شود، گرچه مردم به عنوان بهترین گروه می توانند در كاهش مشكلات خود در این زمینه تاثیرگذار باشند.
وی به موضوع طب عمومی اشاره كرد و گفت: امروز باید تلاش كنیم مركزیت كار كه طب عمومی است دچار آسیب نشود و به بحث پزشك خانواده كه در اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به آن تاكید جدی شده، توجه كرد و پزشكان عمومی را در این طرح به خوبی دید.

** باید طرح پزشك خانواده در كشور اجرا شود
لاریجانی اضافه كرد: باید طرح پزشك خانواده در كشور اجرا شود و باید خدمات جامع همگانی را با محوریت پزشك خانواده و نظام ارجاع در كشور داشته باشیم.
وی با بیان اینكه اجرا نشدن این طرح چالش های جدی در كشور بوجود می آورد، ادامه داد: اجرای طرح پزشك خانواده برای كاهش هزینه های گزاف و ایجاد فعالیت های القایی از سوی پزشكان تاثیرگذار است، البته همه می دانند دروازبان سلامت طرح پزشك خانواده است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: یكی از آفت ها در پزشكی این است كه اطلاعات گروه پزشكی از الزامات نظام سلامت كم است و در آموزش های پزشكی باید بیشتر به این موضوع پرداخت.
چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشكان عمومی ایران امروز(چهارشنبه) در برج میلاد آغاز شد روز جمعه پایان می یابد.
اجتمام(3) ** 7268 ** 1071
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه