۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82109442
T T
۰ نفر
بيش ازيكصد هزار تن گندم توليدي كشاورزان در شهرستان گاليكش خريداري شد

گنبدكاووس - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شهرستان گاليكش گفت: از ابتداي فصل خريد تاكنون بالغ بر يكصدهزار تن گندم به ارزش ريالي حدود هزار و سيصد ميليارد ريال از كشاورزان منطقه شامل شهرستان هاي گاليكش، گنبد، كلاله و مينودشت در مراكز خريد اين شهرستان خريداري شده است.

حبيب اله زارع روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به حجم بالاي توليد در سال جاري، ظرفيت مراكز خريد شركت تعاوني روستايي اوغان و شركت تعاوني روستايي صادق آباد و كارخانه آرد شريف تكميل شده و در حال حاضر عمليات خريد در سيلوي گاليكش و كارخانه طلاي سفيد اين شهرستان كماكان ادامه دارد.
وي افزود: تلاش بر اين است تا با همكاري اداره كل غله استان، كارخانه آرد نشاطي شهرستان واقع در شهرك صنعتي به ظرفيت 15000 تن نيز به عنوان مركز خريد در نظر گرفته شود.
مدير جهاد كشاورزي گاليكش در خصوص وضعيت برداشت گندم در اين شهرستان نيز گفت: عمليات برداشت گندم در مناطق دشت و كوهپايه همچنان ادارمه دارد و در نقاط كوهستاني نظير دهستان فارسيان، روستاي كندسكوه، خوجه صالح و قوشه چشمه برداشت هاي اوليه آغاز شده است و پيش بيني مي شود تا 15 تيرماه عمليات برداشت در شهرستان پايان يابد.
زارع در ادامه گفت: ميانگين برداشت گندم آبي و ديم شهرستان 4.4 تن است كه با احتساب 18200 هكتار سطح زير كشت تا پايان فصل خريد بالغ بر 80 هزار تن گندم توسط كشاورزان شهرستان توليد و تحويل مراكز خريد خواهد شد كه اين ميزان حدود سه درصد بيشتر از سال گذشته مي باشد.
وي در پايان افزود: ميانگين افت مفيد و غير مفيد در مراكز خريد كمتر از 2 درصد است كه اين موضوع نشان دهنده بالا بودن كيفيت گندم توليدي شهرستان مي باشد.
شهرستان گاليكش داراي 29هزار هكتار اراضي زراعي مي باشد و در سال زراعي گذشته بالغ بر 78هزارتن گندم توسط كشاورزان اين شهرستان توليد شده است.
7481/1860

سرخط اخبار استان‌ها