۶ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۰
کد خبر: 82088928
T T
۰ نفر
همدان جزو پنج استان كشور در بارانداز محصولات كشاورزي خواهد بود

همدان- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي همدان گفت: همدان جزو پنج استان كشور در بار انداز محصولات كشاورزي و ميوه و تره بار خواهد بود.

منصور رضواني جلال شامگاه چهارشنبه در كميسيون تنظيم بازار استان همدان افزود: در كشور پنج استان همدان، آذربايجان غربي، خراسان رضوي، تهران و مازنداران بارانداز استانها در تامين ميوه و تره بار خواهند بود كه موقعيت مناسبي است كه محصولات استان را در كلان شهرها عرضه كنيم.
وي با بيان اينكه اين مهم موقعيت مناسبي براي رونق اقتصاد كشاورزي در استان همدان است افزود: توسعه كشاورزي از اولويت هاي استان است كه بايد با افزايش راندمان به اين هدف دست يافت.
رييس سازمان جهاد كشاورزي همدان همچنين با اشاره به اهميت تنظيم بازار افزود: در راستاي تنظيم بازار، وزارتحانه به دنبال تامين اقلام و تنظيم قيمت بازار بويژه در ماه مبارك رمضان است.
رضواني جلال همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه در تهيه دانه هاي روغني در كشور 90 درصد وابستگي دانه هاي روغني به واردات است افزود: توليد اين مهم بسيار مورد تاكيد است و مقرر شده وارد كنندگان به ازاي يك كيلوگرم دانه روغني كه از كشاورزان داخلي خريداري كنند، هفت كيلوگرم روغن خام وارد شود.
وي افزود: بيش از 6هزار هكتار در برنامه سال زراعي آينده بايد زير كشت محصول كلزا قرار گيرد و در سال جاري در استان همدان حدود هزار هكتار كشت شده است.
وي با بيان اينكه استقبال نكردن خريد كلزاي توليد داخل مباحثي است كه مانع كشت دانه روغني مي شود ادامه داد: سال گذشته 306 تن كلزا خريداري شد و امسال پيش بيني مي شود اين رقم به 450 تن برسد.
رئيس جهاد كشاورزي همدان با بيان اينكه در سال گذشته 382 هزار تن گندم در استان برداشت شد، گفت: امسال پيش‌بيني برداشت 680 هزار تن گندم را داريم.
رضواني جلال خاطرنشان كرد: سال گذشته 306 هزار تن گندم خريداري و امسال پيش‎بيني مي‎شود اين عدد به 450 هزار تن برسد.
7523/6993

سرخط اخبار استان‌ها