وزیر جهاد کشاورزی در استانداری کرمانشاه گفت: عملکرد دولت در ثبات اقتصاد مثبت است که امروزه بستر روابط با کشورهای دنیا فراهم شده است.

حدیث جمشیدی - خبرآنلاین کرمانشاه: محمود حجتی با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه در عقد قرارداد بانک ها ۱۴درصد بوده که در سطح ملی ۲۷درصد است، افزود: این نشان دهنده ۱/۲(نصف) سطح ملی است که آنچه به بانک ها ارجاع داده شده منجر به عقد قرارداد شده که نسبت به سطح ملی کمتر است.

وی گفت:دولت یازدهم در شرایطی که کشور در وضعیت بین المللی خوبی قرار نداشت و اجماع جهانی برای تحریم علیه کشور شکل گرفته بود سر کار آمد و با روی کارآمدن دولت تدبیر و با پیگیری دست اندرکاران وزرات امورخارجه قطعنامه های شورای امنیت بر ضد کشورمان را لغو کرد.


وی افزود: توافق موسوم به برجام در تاریخ کشور بی سابقه بوده است که اکنون آثار مثبت آن را شاهد هستیم و تاقبل از روی کارامدن دولت یازدهم میعانات در انبارها مانده بود که امروز فروش نفت به دو میلیون و ۶۰۰بشکه رسیده است.


حجتی با اشاره به اینکه در دوره قبل تورم ۴۰درصد بود که در دولت تدبیر تک رقمی شد و به کمتر از ده درصد رسید.

وی گفت : عملکرد دولت در ثبات اقتصاد مثبت است که امروز بستر روابط با کشورهای دنیا فراهم شده است.

حجتی گفت : عمده مشکل ما در مبادلات ارزی بانک ها که حالت متروکه پیدا کرده است معامله توسط صرافی ها است که به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند.

وی افزود: بانک مرکزی تلاش کرده است که مشکل معامله ارزی در صرافی ها را کاهش دهد و در زمینه بانک های خارجی بازسازی صورت گرفته و در دو سال گذشته به وضعیت مناسب برگشته است .

حجتی با بیان اینکه اهل خرد در برنامه موسوم به برجام به مقام معظم رهبری پیشنهاد کردند ، افزود: برجام سند جامعی بلند مدت است که در اختیار سیاستمداران و دولتمردان قرار گرفته و کشور را ایمن کرده است.


وی گفت: ما امیدواریم طرح هایی که پیش بینی شده پیگیری کنیم تا مشکلات مرتفع شود و این مشکلات در سطح استان قابل حل است که با پیگیری استاندار به نتیجه برسد و ما مشکلات را در تهران بررسی و رسیدگی می کنیم.

وزیر جهاد ادامه داد : تولید ماهی سفید دریای خزر هجده هزار تن است که در نروژ دو میلیون تن است سال گذشته رشد کشاورزی ۵/۴ درصد بوده که در ۶ ماهه امسال ۵/۹ درصد بوده است و در سال ۹۳ و ۹۴بارش باران ۲۰میلی متر پایین تر از نرمال بوده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =