حرکت به سوی فناوری و تکنولوژی روز نیاز امروز کشوردر بخش معدن است

ایسنا نوشت، رضا جمشیدی رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان‌غربی در چهارمین نشست تخصصی علوم زمین که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد گفت: حرکت به سوی فناوری و تکنولوژی روز نیاز امروز کشوردر بخش معدن است.

رضا جمشیدی درچهارمین نشست تخصصی علوم زمین که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد گفت: بهره گیری از تكنولوژی های پیشرفته در بخش معدن به ویژه در فرآوری سنگ می تواند باعث رونق بیشتر این مواد معدنی در بازارهای جهانی گردد كه می بایست مورد توجه خاص معدنكاران و شاغلین در صنعت فرآوری سنگ شود.

وی بر لزوم سرمایه گذاری در بخش معدن تاکید کرد و افزود: متاسفانه بخش معدن در کشور مظلوم واقع شده و باید برای خروج از رکود در صدد توسعه و توجه بیش از پیش به این بخش باشیم.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایغ، معادن و کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: نیازمند افزایش ظرفیت اکتشافی طلا در استان، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، اکتشاف عناصر سنگین و سنگ‌های قیمتی، احداث واحدهای فرآوری معدن هستیم.

جمشیدی با اشاره به اینکه مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش و سرمایه‌گذاری اکتشافات معدنی بوده است گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، توجه مسئولین را بر اتکاء اقتصاد معدنی استان بیشتر می کند.

وی افزود: با توجه به وجود 3 پهنه اکتشافی در پوسته استان از 20 پهنه اکتشافی کشور و اهمیت متالوژی، فرآیند های حاکم بر پوسته استان و شکل گیری انواع مواد معدنی در این پوسته اهمیت و لزوم توجه به مطالعات تکمیلی ،تحت الارضی و افزایش ظرفیت اکتشافی را می طلبد که باید این موضوع مدنظر مسئولین قرار گیرد.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: توانمندسازی بخش خصوصی، ایجاد رقابت پذیری، توسعه فناوری نو در جهت فرآوری مواد معدنی، انجام مطالعات ژئوفیزیکی هوایی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن از جمله راهکارهای توسعه اقتصادی معدن استان محسوب می شود.

جمشیدی گفت: به منظور استفاده اقتصادی از املاح تبخیری دریاچه ارومیه با توجه به مزیت های خوب سرمایه گذاری در این زمینه لازم است مسئولین ذیربط بستر های لازم با توجه به رعایت ملاحظات زیست محیطی در استان فراهم کنند.

وی افزود: همراهی و یاری ‌رسانی به بخش خصوصی با ایجاد تعامل مثبت در این حوزه و در اختیار گذاشتن اطلاعات پایه در این حوزه به منظور جذب سرمایه‌گذاری باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: برگزاری همایش توسعه معادن استان و ایجاد مزیت های سرمایه گذاری و تشکیل انجمن های معدنی با مشارکت فعالان بخش معدن از جمله اولویت های این استان در بخش معدن است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =