۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82431841
T T
۰ نفر
اعطای حدود 14 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین ماشین و ادوات كشاورزی در نیر

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی نیر گفت كه تسهیلات قابل جذب و ارائه برای بهرداران این شهرستان بالغ بر 13 میلیارد و 975 میلیون ریال می باشد.

به گزارش ایرنا ، رضا ناصری روز چهارشنبه افزود: شهرستان نیر امسال در جذب تسهیلات مكانیزاسیون رتبه پنجم استان را دارا بوده و امسال 24 دستگاه تراكتور سبك و سنگین ، یك دستگاه كمباین و 39 دستگاه دیگر ادوات كشاورزی را جذب كرده است.
وی با تاكید بر خروج و نوسازی تدریجی ماشین آلات فرسوده كشاورزی بیان كرد: با توجه به تعداد ماشین آلات و ادوات كشاورزی موجود در منطقه این شهرستان از وضعیت مكانیزاسیون مطلوبی برخوردار می باشد و هر ساله هم تعداد قابل توجهی انواع ماشین آلات و ادوات كشاورزی جذب می شود.
وی ادامه داد: در بخش ماشین آلات كشاورزی اگر چه نسبت به شهرستان های دیگر استان در وضعیت نسبتا مناسبی قرار داریم اما بیش از 50 درصد ناوگان مكانیزاسیون كشاورزی این شهرستان فرسوده بوده و عمر نسبتا بالایی دارند.
او افزود: كمبود ماشین آلات و فرسودگی آنها مشكل تمام نقاط كشور بوده و با تدوین یك برنامه میان مدت و تخصیص سالانه تسهیلات خط مكانیزاسیون زمینه ساز تحول بزرگی در این بخش شده است.
شهرستان نیر در جنوب غربی اردبیل واقع است.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7116/6016

سرخط اخبار استان‌ها