۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81682985
T T
۰ نفر

كشف زمین خواری 12میلیارد ریالی در گلستان

۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81682985
كشف زمین خواری 12میلیارد ریالی در گلستان

گرگان - ایرنا- فرمانده انتظامی گلستان ار كشف زمین‌خواری به ارزش 12 میلیارد ریال در استان خبر داد و گفت: این اراضی ملی شامل 11هزار و 877مترمربع زمین بوده كه تصرف غیرمجاز شده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا از نیروی انتظامی گلستان، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهارداشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی در یكی از روستاهای شهرستان گرگان، موضوع در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در تحقیقات مقدماتی، بررسی كارآگاهان و كارشناسان اداره منابع طبیعی و براساس نقشه‌ها، مشخص شد این اراضی ملی به صورت غیرمجاز مورد تصرف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیسی، فرد مورد نظر شناسایی و برای تحقیقات تكمیلی به پلیس آگاهی فرا خوانده شد.

سردار میرفیضی اضافه كرد: متهم در ابتدا ادعای خرید اراضی مورد نظر را از فردی كه هم اینك در قید حیات نیست مطرح كرد، اما نتوانست اسناد معتبر و قانونی مبنی بر این ادعا ارایه كند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: با انجام تحقیقات تكمیلی و ارایه نشدن ادله لازم توسط متهم، وی به همراه پرونده تشكیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش ایرنا یكی از معضلات در استانهای شمالی كشور و از جمله گلستان بحث زمین خواری و تصرف غیرمجاز اراضی ملی با توجه به ارزش بالای زمین و عرصه های جنگلی و كشاورزی است.

اوایل ماه جاری رییس كل دادگستری گلستان در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود كه در اجرای طرح مبارزه با زمین خواری به 2هزار و 55 پرونده مربوط به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان رسیدگی شده است.

هادی هاشمیان مساحت این اراضی را یك هزار و 237 هكتار اعلام كرده بود.

1648

سرخط اخبار استان‌ها