برنج،‌ ذرت و دانه های روغنی در فهرست کشت فرا سرزمینی

20:00 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۴۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در دهه مبارک فجر 68 طرح با سرمایه 570 میلیارد ریال در استان تهران به بهره برداری می رسد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزارس میزان ، علی اشرف منصوری با اشاره به اینکه طرح ها در بخش های صنایع، تبدیلی تکمیلی ، لبنیات ، روش های نوین آبیاری، دام و طیور، گلخانه، آبزی پروری و مکانیزاسیون به بهره برداری می رسد افزود: در بخش آبیاری تحت فشار 7500 هکتار به بهره برداری می رسد و 6200 هکتار دیگر نیز بهره برداری شده است.

وی گفت: بهره برداری از کارخانه فراوری محصولات لبنی با صرف 165 هزار میلیون ریال سرمایه و تولید سالانه 6400 تن فرآورده از دیگر طرح هایی است که در دهه مبارک فجر اجرایی می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: از آنجا طرح های اصلاح نژاد و پرورش نژادهای اقتصادی در بخش دام سبک و سنگین از مهمترین برنامه ها در بخش دامداری است در دهه مبارک فجر یک واحد اصلاح نژاد با اختصاص 4 میلیارد و 800 میلیون تومان سرمایه در پیشوا به بهره برداری می رسد.

منصوری درباره برنامه طرح های ارتقا و توسعه صنعت مرغداری در استان تهران گفت: در بخش صنعت مرغداری هیچگونه مجوز جدیدی برای واحد تولید و پرورش صادر نمی شود اما طرح های اصلاح بازسازی و نوسازی برای افزایش بهره وری و افزایش ضریب تبدیل دادن به گوشت مهمترین اولویت جهاد کشاورزی استان تهران در این صنعت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توسعه روش آبیاری نواری "میکرو" را از دیگر اولویت های این سازمان در سال زراعی 94-95 اعلام کرد و گفت: میزان بهره وری آب در روش نواری در مقایسه با آبیاری بارانی بیشتر است بنابراین اولویت نخست در اجرای طرح های آبیاری در بخش زراعت و باغبانی در آبیاری نواری است.

منصوری افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی سطح اجرای طرح های نوین آبیاری از 37 هزار هکتار به 90 هزار هکتار افزایش یاید اما اجرای این حجم عظیم از برنامه ها به تامین منابع مالی بستگی دارد.

وی توسعه و تجهیز واحدهای گلخانه را در استان تهران از دیگر اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دانست و افزود: با انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه بهره وری آب در مقایسه با دیگر روشهای نوین آبیاری 10 تا 12 درصد بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گلخانه ها در استان تهران اختصاص یافته است و هم اکنون پرونده متقاضیان برای بررسی به بانک عامل ارائه شده است.

منصوری از توسعه باغات با نیاز آبی کم در استان تهران خبر داد و افزود: برای توسعه این نوع از باغات با تاکید بر محصول پسته تسهیلات ویژه ای اختصاص یافته است و کشاورزان می توانند 80 درصد نیاز اعتباری خود را از بانک کشاورزی بصورت تسهیلات با سود 18 درصد دریافت کنند.

وی گفت: طرح ایجاد و توسعه باغات پسته در شهرستان های ورامین و پاکدشت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران فعال سازی واحد های دامداری تعطیل و نیمه تعطیل را از دیگر طرحهای این سازمان دانست و افزود: منابع اعتباری لازم برای احیای دامداری های تعطیل ونیمه تعطیل پیش بینی شده است که به متقاضیان ارائه خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *