۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۷
کد خبر: 82342797
T T
۰ نفر
گیاهان دارویی كم آبخواه و زود بازده هستند

یزد - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی ابركوه گفت: گیاهان دارویی در مقایسه با دیگر محصولات كشاورزی كم آبخواه و زود بازده هستند كه می تواند سالانه درآمدهای قابل توجهی برای بهره برداران به دنبال داشته باشد.

مهدی غیب الهی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: شرایط آب و هوایی شهرستان ابركوه جایگاه خوبی در رشد و تولید گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر لازمه توسعه كاشت گیاهان دارویی آموزش و ترویج بوده كه به عنوان یكی از اولویت های كاری تعریف شده است.
وی افزود: بخاطر محدویت و بحران منابع آبی ، رویكرد كشاورزی توسعه گیاهان كم آبخواه و در عین حال دارویی است كه ارزش اقتصادی خوبی برای كشاورزان به دنبال دارد.
غیب الهی با بیان اینكه به دلیل نیاز آبی كم، كشت گیاهان دارویی توصیه می شود، گفت: در راستای تغییر الگوی كشت بیش از 70هكتار دراین شهرستان به كشت انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران ، به لیمو، نعناع ، زوفا ، شیرین بیان ، شوید ، زیره و شنبلیله اختصاص یافته كه پیش بینی می شود این رقم به 90 هكتار افزایش یابد.
وی افزود: گیاهان دارویی حداكثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارند و جزو گیاهان كم آبخواه به حساب می‌آیند و می‌تواند به منابع آبی استان كمك كند و هم منبع درآمد بهتر و مطمئن‌تری برای كشاورزان باشد.
شهرستان ابركوه با وجود بحران آبی با داشتن 17هزار سطح زیركشت محصولات مختلف كشاورزی یكی از مناطق مهم تولید محصولات كشاورزی استان یزد به شمار می رود .
ابركوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 كیلومتری غرب شهریزد واقع است.
7539/5054 خبرنگار: ابوالفضل كارگر ** انتشار:بهنام احمدی *
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها