۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 81681126
T T
۰ نفر
فرماندار: 70درصد جرايم در زهك با ايجاد بازارچه موقت مرزي كاهش يافت

زاهدان- ايرنا- فرماندار زهك گفت: پس از گذشت يك ماه از راه اندازي بازارچه يا گذر موقت مرزي شاهگل، ميزان جرايم اين شهرستان 70 درصد كاهش يافته است.

جمشيد رخشاني نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ايجاد اين معبر مرزي اميدي تازه براي مردم درگير با معضل خشكسالي منطقه ايجاد كرده كه كاهش چشمگير جرايم نمونه اي از نتايج مثبت آن به حساب مي آيد.

وي افزود: اين گذر موقت مرزي توانست با رونق بخشيدن به فعاليت مرغداري هاي در حال ورشكستگي و متروكه شدن زهك، جاني تازه به كسب و كار مردم منطقه دهد.

وي تصريح كرد: به دليل تقارن راه اندازي اين بازارچه مرزي با ماه مبارك رمضان، فعلا فعاليت در آن به صورت نيمه و محدود به صادرات گوشت توليدي در مرغداري هاي اين شهرستان انجام مي شود.

فرماندار زهك تاكيد كرد: با توجه به تقاضاي بالاي افغانستان براي خريد مرغ توليدي اين شهرستان، تلاش داريم در ماه هاي آينده فعاليت در بازارچه مرزي شاهگل با مشاركت سازمان هاي ديگر و تجار ايران و كشور افغانستان در بخش هاي مختلف از جمله لوازم برقي، برنج، چاي و انواع لوازم يدكي خودرو رونق يابد.

رخشاني نسب ادامه داد: نوع كالاهاي قابل عرضه در اين بازارچه بر اساس شيوه نامه تعيين شده است.

وي گفت: ايجاد اين بازارچه موقت موجب رونق وضعيت اشتغال و درآمد مرزنشينان و بهبود آسيب ها و چالش هاي اجتماعي در منطقه شده است.

بازارچه و گذر مرزي موقت روستاي شاهگل شهرستان زهك براي استفاده مرزنشينان به صورت رسمي از 24 خرداد بازگشايي شد.

اين بازارچه در هفت كيلومتري شهر ميلك واقع است و مشمول قوانين گمرك نمي شود و تجارت در آن به صورت چمداني و كوله باري صورت مي گيرد.

گستره اين بازارچه دو هكتار است و شعاع 20 كيلومتري را زير پوشش دارد و براي راه اندازي آن يك ميليارد ريال هزينه شده است.

7311/3042/6081

سرخط اخبار استان‌ها