۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82578187
T T
۰ نفر
سازمان حمایت: مصرف كنندگان به قیمت و مشخصات مندرج برروی قوطی روغن نباتی توجه كنند

تران -ایرنا- مدیر كل نظارت بر محصولات كشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام كرد : براساس اخبار منتشر شده و اطلاعات واصله مبنی بر كاهش وزن و تثبیت قیمت و بعبارتی گرانفروشی در حوزه روغن نباتی ، لازم است مصرف كنندگان به منظور جلوگیری از گرانفروشی، نسبت به مشخصات مندرج بر روی بسته بندی قوطی های روغن نباتی توجه كنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یاد شده، علیرضا رستمی افزود: برخی از كارخانه های روغن نباتی براساس پروانه های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف تنوع در تولید محصولات كیفی و براساس مطالعات صورت گرفته اقدام به تولید محصولات جدید می نمایند.
وی اضافه كرد: قیمت این محصولات با نرخ محصولات قبل تا حدودی متفاوت است، بنابراین مصرف كنندگان باید علاوه بر توجه به قیمت و وزن ، به مشخصات مندرج بر روی بسته بندی جدید نیزتوجه لازم را داشته باشند.
رستمی تصریح كرد: بدیهی است دستگاههای متولی حوزه نظارت بر كیفیت از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو براساس وظایف قانونی خود باید نظارت های لازم درخصوص تركیب مواد مصرفی و كیفیت محصولات و ... را اعمال نمایند.
به گزارش ایرنا، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان، نظارت و بازرسی در حوزه رعایت قیمت روغن نباتی كه از جمله كالاهای گروه یك است، در دستور كار دارد و برای دریافت شكایات هموطنان از طریق سامانه 124 آمادگی دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
‏https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 9123 ** 1559 ** تنظیم: زهره دریغ گفتار** انتشار: حسین عضدی فسا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد