۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82111056
T T
۰ نفر
توليد گندم در شهرستان آبدانان سه برابر افزايش يافت

ايلام - ايرنا - مدير جهادكشاورزي آبدانان گفت: در سال زراعي جاري توليد و برداشت گندم از مزارع اين شهرستان نسبت به پارسال سه برابر افزايش يافته است.

عباس پيري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: امسال بيش از 31 هزار تن گندم در اين شهرستان توليد شده كه بيش از 3 برابر ميزان سال زراعي گذشته است.
به گفته وي، با توجه به افزايش نزولات آسماني و پراكنش مناسب بارش باران، سال زراعي جاري يكي از بهترين سال ها براي مردم به ويژه دامداران و كشاورزان بوده است.
وي افزود: در اثر باران مطلوب و به موقع سطح توليد محصولات كشاورزي نيز در اين شهرستان نسبت به سال گذشته 300 درصد بيشتر شد.
مدير جهاد كشاورزي آبدانان از توليد 850 تن محصولات باغي، انگور، زيتون، انجير و بادام در سال زراعي 95 - 94 خبر داد و تاكيد كرد: با تلاش شبانه روزي 70 نفر از جوانان جوياي كار و در 2 هزار و 500 كلني عسل، سالانه 15تن عسل مر غوب در اين شهرستان تو ليد و به بازار مصرف عرضه مي شود.
پيري يادآور شد: بر اساس اسناد معتبر اداره هواشناسي آبدانان از اول سال زراعي جاري تاكنون (اول مهر گذشته تا پايان خرداد جاري) يك هزار و 26 ميلي متر باران در اين شهرستان باريده كه نسبت به مدت مشابه سال زراعي ماقبل 150 درصد افزايش داشته است.
عمليات برداشت گندم و جو از مزارع آبدانان با استفاده از 100 دستگاه كمباين انجام مي شود و چهار مركز خريد در سه بخش مركزي، سرابباغ و كلات مورموري از اوايل ارديبهشت براي خريد محصول مازاد بر نياز مردم داير شده است.
شهرستان 60 هزار نفري آبدانان در 170 كيلومتري جنوب ايلام قرار دارد.
7174/9002

سرخط اخبار استان‌ها