رئيس اتاق بازرگاني اهواز:پرداخت يارانه به حمل و نقل بخش زيادي از مشكلات بخش صادرات خوزستان راحل مي كند

اهواز- ايرنا- رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز گفت: اگر مشكل پرداخت يارانه به حمل و نقل حل شود بسياري از مشكلات در حوزه صادرات و حمل و نقل اين استان حل مي شود.

به گزارش ايرنا شهلا عموري سه شنبه در نشست صادرات غير نفتي خوزستان در محل سراسري اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بيان كرد: يكي از مشكلات حوزه صادرات هزينه بالاي حمل و نقل است و براي حل اين مشكل بايد يارانه بخش حمل و نقل در صادرات پرداخت شود.
وي گفت: همه كارها را نبايد به بخش خصوصي واگذار كرد؛ مسئولان نيز بايد براي حمايت از بخش خصوصي و صادركنندگان وارد كار شوند.
وي ادامه داد: متاسفانه نمايندگان خوزستاني مجلس شوراي اسلامي ، براي حمايت از بخش خصوصي و صادركنندگان در صحن مجلس تلاشي نمي كنند.
عموري گفت: 20 هزار ميليارد ريال به توسعه صادرات در كشور اختصاص يافته كه لازم است مسئولان استان براي جذب اعتبارات از اين بخش نهايت تلاش را داشته ، و از اين فرصت استفاده كنند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اهواز بيان كرد: اتاق بازرگاني اهواز مكاني را در كشور روسيه اجاره كرده، تا صادركنندگان و سرمايه داران بدون پرداخت هزينه محصولات خود را در اين كشور عرضه كنند.
وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه كشور عمان خواستار واردات محصولات كشاورزي خوزستان است و مي توان محصولات كشاورزي را از مرز آبادان به عمان صادر كرد.
عموري اظهار كرد: متاسفانه عرضه و صادرات بسياري از محصولات در خوزستان به صورت انحصاري در اختيار برخي افراد است و مسئولان حاضر به از انحصار درآمدن اين كالاها نيستند.
وي با بيان اينكه اين كار به توسعه اقتصادي و اشتغال خوزستان لطمه مي زند افزود: به عنوان مثال خدمات مربوط به ليفتراك در خوزستان در اختيار يك نفر است و مسئولان حاضر نيستند اين بخش را از انحصار آن فرد خارج كنند.
مديركل هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان نيز بيان كرد: اتاق ايران به دنبال برند سازي برخي توليدات و محصولات در كشور است اما تاكنون خوزستان در اين بخش وارد نشده است؛ 20 محصول توليد شده در خوزستان به منظور برند سازي معرفي شده و بايد دوباره مورد ارزيابي قرار بگيرند.
رضا قيصي پور افزود: صدور ويزاي فرودگاهي براي صادركنندگان در حال پيگيري است؛ بسياري از استان ها ويزاي فرودگاهي را براي ورود سرمايه داران صادر مي كنند.
7158/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها