۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82110825
T T
۰ نفر

سطح زير كشت دانه هاي روغني در كرمان افزايش يافت

۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82110825
سطح زير كشت دانه هاي روغني در كرمان افزايش يافت

كرمان - ايرنا - رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان گفت: سطح زير كشت دانه هاي روغني در استان از 400 هكتار به يكهزار و 700 هكتار رسيده است و در آينده به شش هزار هكتار افزايش خواهد يافت.

به گزارش ايرنا عباس سعيدي روز دوشنبه در ديدار مسئولان بخش كشاورزي استان با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان به مناسبت هفته جهاد كشاورزي افزود: خوشبختانه امروز در همه فصل هاي سال تمامي محصولات مورد نياز مردم به وفور در بازار وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه در سنوات گذشته 90 درصد روغن مصرفي كشور وارداتي بود گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي اراضي كم بازده استان را به كشت دانه هاي روغني همچون كلزا اختصاص داديم.
وي با بيان اينكه بيشتر سطح زير كشت استان كرمان باغ است عنوان كرد: 300 هزار تن توليد گندم در شمال و جنوب استان داريم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان گفت: با توجه به اينكه 10 درصد سطح زير كشت گندم كاهش پيدا كرده اما به دليل اصلاح روش هاي كاشت در ميزان توليد گندم كاهش نداشتيم.
وي اظهار كرد: برداشت گندم در مناطق سردسير استان همچنان ادامه دارد.
سعيدي با بيان اينكه در گذشته بذر گندم را از كشورهاي ديگر وارد مي كرديم خاطرنشان كرد: امروز بذر مورد نياز كشاورزان را داخل استان توليد مي كنيم.
وي گفت: در حال حاضر حدود چهار تن در هكتار برداشت گندم داريم و قرار است اين رقم را در آينده بيشتر كنيم.
وي با اشاره به اينكه سازمان جهاد كشاورزي در بحث اقتصاد مقاومتي پيشگام است بيان كرد: در دولت تدبير و اميد، يك سوم 34 سال گذشته، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار صورت گرفته است.
سعيدي افزود: در شمال و جنوب استان كرمان سيستم آبياري تحت فشار را در 30 هزار هكتار اجرا كرديم.
وي با بيان اينكه به دنبال تغيير الگوي كشت هستيم اظهار كرد: كشت زعفران در استان كرمان از 470 هكتار به 720 هكتار افزايش پيدا كرده است.
وي گفت: تا كنون بيش از 17 هزار نفر از كشاورزان روستايي توسط سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان در حوزه هاي مختلف كشاورزي آموزش داده شده اند.
21 تا 27 خرداد ماه هفته جهاد كشاورزي نامگذاري شده است.
7429/3028

سرخط اخبار استان‌ها