۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82247600
T T
۰ نفر
110 شركت توانمندی های خود را در صنعت غذایی در كیش به نمایش می گذارند

كیش - ایرنا- مدیراجرایی نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته كیش گفت: 110 شركت داخلی و نمایندگی های كشورهای خارجی توانمندی های خود را در صنعت غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته در نمایشگاهی كه عصر چهارشنبه در كیش برپا می شود؛ به نمایش می گذارند.

آریا حمیدیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این نمایشگاه به همت انجمن واردكنندگان مواد غذایی، آشامیدنی ها و همكاری سازمان منطقه آزاد كیش تا دهم مهرماه برگزار می شود هدف از برپایی این رویداد را حضور شركت های خارجی صاحب نام درصنعت غذایی در كنار تولید كنندگان داخلی، ایجاد زمینه همكاری بین شركت های مطرح داخلی و خارجی در راستای بالا بردن كیفیت محصولات تولیدی داخل ، معرفی تولید كنندگان مواد غذایی سالم به جامعه ، انتقال دانش فنی به شركت های تولید كننده داخلی و افزایش سهم صادرات مواد غذایی به خارج از كشور عنوان كرد.
وی افزود : رویكرد های اصلی این نمایشگاه دعوت از سرمایه گذاران و شركت های خارجی برای سرمایه گذاری در بازار رو به رشد صنعت غذا در ایران ، انتقال دانش فنی برای افزایش كیفیت محصولات غذایی تولید داخل و افزایش صادرات از دیگر رویكردهای برگزاری این رویداد اقتصادی است .
وی با اعلام اینكه بیش از 110 شركت داخلی و نمایندگی خارجی در این نمایشگاه اقتصادی حضور دارند گفت: از این تعداد 60 شركت و نمایندگی از كشورهای ایتالیا، آلمان، سوئیس، انگلستان، تركیه، مالزی، هلند، هند، امارت متحده عربی، لهستان، ژاپن، فرانسه، عمان، اتریش و بلژیك و سنگاپور در كنار 50 شركت داخلی توانمندی های خود در صنعت غذایی به نمایش می گذارند .
حمیدیان تاكید كرد : این نمایشگاه فروش مستقیم ندارد و تنها بر ارائه نمونه محصولات تولیدی شركت های مختلف متمركز است .
مدیر اجرایی این نمایشگاه مسابقه نمایش و ارائه انواع كیك و قهوه به همت انجمن وارد كنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ایران و با همكاری سازمان منطقه آزاد كیش از برنامه های جنبی این رویداد عنوان كرد.
وی به برپایی همایش و كارگاه هایی با همكاری موسسه تغذیه و تحقیقات غذا در روزهای 8 و 9 مهر ماه خبر داد و افزود : نقش تولید داخل، واردات و صادرات در اقتصاد ملی و امنیت غذایی، فرصت ها و تهدید های عضویت در سازمان تجارت جهانی WTO در حوزه صنایع غذایی و جنبه های سلامتی و تغذیه ای تجارت غذا عناوین كارگاه هایی است كه در طول این رویداد در مركز همایش های كیش برگزار خواهد شد .
حمیدیان اعلام كرد : این نمایشگاه در مساحتی بیش از 15 هزار متر مربع در 80 غرفه در مركز نمایشگاه های بین المللی كیش برگزار می شود.
وی با بیان اینكه آئین افتتاح این رویداد ساعت 17 امروز در مركز همایش های بین المللی كیش برگزار می شود به ایرنا گفت : سخنرانی رئیس مجمع واردات ایران ، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور، مدیر كل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراكی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و مسئولان محلی از جمله سخنرانان این همایش هستند .
حمیدیان گفت : استقبال شركت ها برای حضور در نمایشگاه خوب بود به طوری كه تعداد متقاضیان در روزهای آخر به طور قابل ملاحظه ای از 50 شركت به 110 شركت و نمایندگی افزایش یافت.
سازمان منطقه آزاد كیش، شركت سرمایه گذاری و توسعه كیش، انجمن صنفی آرد سازان ایران، اتحادیه سراسری تولید كنندگان و صادر كنندگان نان ایران، انجمن صنفی صنایع بیسكویت، شیرینی و شكلات ایران، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور، كانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران، انجمن نان های حجیم و نیمه حجیم از جمله حامیان برگزاری این نمایشگاه هستند.
نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته كیش 7 تا 10 مهر در جزیره كیش برگزار می شود.
جزیره كیش با وسعت 91 كلیومتر مربع سالانه میزبان برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در حوزه های مختلف است .
1630**1641/1484
خبرنگار: مریم زبان دان ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر