• چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95050107810
  • خبرنگار : 71539

رئیس کمیته ملی ترویج تغذیه با شیر مادر:

وزارت بهداشت شیرخشک‌ها را جمع کند

وزارت بهداشت شیرخشک‌ها را جمع کند

رئیس کمیته ملی ترویج تغذیه با شیر مادر در خصوص آسیب‌رسان بودن تغذیه نوزادان با شیر خشک هشدار داد.

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا مرندی در مراسم گرامیداشت هفته ترویج تغذیه با شیرمادر ضمن تاکید بر آسیب رسان بودن تغذیه نوزادان با شیرخشک، گفت: از وزارت بهداشت خواهش می‌کنیم که شیرخشک‌هایی را که برای دوره‌های مختلف سنی کودکان تولید می‌شوند، جمع آوری کنند. هر چه مسئولین وزارت بهداشت  به مردم بیشتر آموزش دهند احتمال سوء استفاده بازاریاب های شرکت‌های تولید شیر خشک کمتر می‌شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت به معنی حرکت در راستای بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است. با پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها می‌توان از ساختن بیمارستان‌های اختصاصی برای بیماری‌های مختلف و همچنین وابستگی به تکنولوژی‌های پر هزینه پیشرفته جلوگیری کرد.

رئیس کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر با بیان اینکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مملو از مسائل غلط در خصوص تغذیه با شیر مادر هستند، اظهار کرد: تغذیه نوزاد در ساعت اول زندگی با شیر مادر بسیار مهم است در حالیکه برخی پزشکان و کادر پزشکی به اشتباه به نوزادان شیر خشک می‌دهند. کارخانه‌های شیرخشک سازی نیز پزشکان را به مسافرت‌های مختلف می‌برند و برای تبلیغ این شیرهای مضر آنها را شستشوی مغزی می‌دهند.

وزیر اسبق بهداشت تاکید کرد: شیر مادر برای نوزادان نارس منحصر به فرد است، اما شیر خشک ورد زبان پزشکان و گروه‌های پزشکی شده است این کار دشمنی با نسل آینده است.

مرندی همچنین به وزارت بهداشت پیشنهاد داد که برای مادران نوزادان نارس فضایی اختصاصی در بیمارستان‌ها ساخته شود تا از ساعت اول زندگی نوزاد به آنها شیر مادر داده شود؛ چرا که قطره قطره این آغوز برای نجات نوزاد موثر است.

وی همچنین ارائه آموزش به گروه‌های پزشکی و مردم را در خصوص رفع مشکلات مادران در شیردهی به نوزادان بسیار ضروری دانست و گفت: شیر مادر بهترین غذا و دارو برای نجات جان نوزاد است. باید به مادران نوزادان نارس یاد دهیم که هر چند ساعت یکبار شیر خود را جمع آوری و به نوزاد نارس خود بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha