خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه دامداران ایران در گفت‌وگو با ایلنا؛

هیچگونه افزایشی در قیمت شیر نداریم/ کاهش ۲۰ درصدی تولید بدلیل کیفیت نامناسب نهاده‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۶۱

عضو اتحادیه دامداران ایران گفت: دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

 فرهاد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص افزایش قیمت شیر و لبنیات گفت: تاکنون دامداران هیچ‌گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نداشته و این افزایش قیمت از طرف کارخانجات و فروشندگان است.

وی ادامه داد: تصمیم به افزایش قیمت شیر توسط دامداران وجود دارد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. این درحالی است که درسال گذشته قیمت هر کیلو شیر 2 هزار و 700 تومان بوده و به دلیل مشکلات در رابطه با کرونا با کاهش 200 تومانی به 2 هزار و 500 تومان رسیده است. بنابراین نیاز است که در هر کیلو شیر حداقل 30 درصد افزایش قیمت داشته باشیم و به این ترتیب باید قیمت شیر از کیلویی 2 هزار و 500 تومان به 3 هزار و 500 تومان برسد.

عضو اتحادیه دامداران ایران عمده مشکل تولید را مسائل مربوط به نهاده اعلام کرد و گفت: وضعیت تولید به دلیل کاهش کیفیت نهاده با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و حداقل با کاهش 20 درصدی تولید مواجه هستیم. به طوری که یا نهاده در بازار گاهی عرضه نمی‌شود و یا دامدار توان خرید آن را ندارند، درحالی که کیفیت آن نیز مورد قبول نبوده است و سویایی که باید نزدیک به 40 درصد پروتئین داشته باشد، کمتر از 20 درصد دارای پروتئین است این مسائل موجب می‌شود که کیفیت و چربی شیر کاهش یابد.

وی تاکید کرد: سهمیه نهاده دامداران از طریق بازارگاه به دامداران ارائه می‌شود و علاوه بر اینکه این سهمیه کافی و تامین کننده نیاز دامداران نیست، بیش از 60 درصد آن از طریق بازار آزاد تهیه می‌کنند و در زمان کوتاهی که بازارگاه برای تامین منابع مالی اختصاص می‌دهد، اگر دامدار بودجه را تامین نکند نهاده به شخص دیگری محول می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز