۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82198305
T T
۰ نفر
بهره برداري از 163 طرح كشاورزي در آذربايجان غربي آغاز  شد

اروميه- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: بهره برداري از 163 طرح كشاورزي در استان به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

اسماعيل كريم زاده روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: طرح هاي آماده افتتاح جهاد كشاورزي استان با اعتبار 568 ميليارد ريال سرمايه گذاري اجرا و تكميل شده است.
وي اضافه كرد: 200 ميليارد ريال از حجم سرمايه گذاري انجام شده آورده شخصي سرمايه گذاران بخش خصوصي، 157 ميليارد ريال منابع بانكي و بقيه از محل اعتبارات دولتي تامين اعتبار شده است.
وي گفت: با آغاز بهره برداري از اين طرحها، براي يكهزار و 640 نفر اشتغال مستقيم و براي سه هزار و 353 نفر اشتغال غير مستقيم ايجاد مي شود.
كريم زاده افزود: چهار هزار و 620 خانوار نيز از عوايد اين طرح ها بهره مند مي شوند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي با بيان اينكه 143 طرح از مجموع طرح هاي افتتاحي در استان مربوط به حوزه آب و خاك است، گفت: با بهره برداري از طرح هاي حوزه آب و خاك در سطح استان، 7.3 ميليون متر مكعب در ميزان مصرف آب صرفه جويي مي شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي درباره كلنگ زني 9 طرح جديد كشاورزي در آذربايجان غربي نيز افزود: از محل اعتبارات مهار آبهاي مرزي 9 طرح در وسعت 57 هزار و 470 هكتار در استان اجرا مي شود.
كريم زاده اضافه كرد: كل اعتبار مورد نياز اجراي اين طرح ها 18 ميليارد و 600 ميليون ريال است كه از اين ميزان يكهزار و 685 ميليارد ريال در هفته دولت اختصاص يافته و همزمان طرح ها در اين هفته شروع مي شود.
وي اظهار كرد: با بهره برداري از اين طرح ها نيز براي چهار هزار و 410 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شده و هشت هزار و 800 خانوار از عوايد آن بهره مند مي شوند.
كريم زاده همچنين گفت: حضور در گلزار شهدا، ديدار با خانواده شهدا، ديدار با تشكلهاي بخش كشاورزي، ديدار مردمي در هفته دولت، قدرداني از تلاشگران عرصه توليد و افتتاح طرح هاي توليدي در بخش كشاورزي از جمله اقداماتي است كه در هفته دولت در استان به اجرا در مي آيد.
به گزارش ايرنا، هفته دولت در كشور از دوم شهريور ماه آغاز مي شود.
آذربايجان غربي داراي 700 هزار هكتار اراضي كشاورزي اعم از ديم و آبي است كه 235 هزار نفر به طور مستقيم در اين بخش شاغل هستند.
7125/1905

سرخط اخبار استان‌ها