۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82565848
T T
۰ نفر

كیفیت نان خلخال رو به بهبودی است

۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82565848
كیفیت نان خلخال رو به بهبودی است

اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: با ایجاد فضای رقابت و اقدام های تشویقی و تنبیهی كیفیت نان این شهرستان رو به بهبودی گذاشته است.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه كارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: البته هنوز تا رسیدن به هدف نهایی و پخت نان مرغوب و با كیفیت در همه نانوایی های خلخال فاصله داریم.
وی با اشاره به اینكه ایجاد رقابت در پخت نان مرغوب موجب خارج شدن نانوایان ناتوان و ناكارآمد از چرخه تولید نان شده گفت: محدودیت ایجاد نانوایی آزد پز در شهرستان برداشته شده و در بازار امروز نان هر نانوایی كه بتواند رضایت مشتری را جلب كند در چرخه تولید نان شهرستان باقی خواهد ماند.
رئیس كارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال اظهار كرد: در خصوص افزایش كیفیت پخت نان در نانوایی های دولتی و سهمیه پز شهرستان نیز اقدامات موثری صورت گرفته و در صورت تكرار سه بار تخلف نان از سوی این واحدها سهمیه این نانوایی ها قطع و پروانه فعالیت آن نیز لغو می شود.
وی از تشدید برخورد با تخلفات بهداشتی نانوایی های خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: در سه ماه اول امسال از 135 مورد نمونه برداری جوش شیرین از خمیر و نان نانوایی های خلخال تنها 2 مورد مثبت بوده و این نتیجه تلاش مسوولان بهداشت محیط شهرستان است.
حجت مددی ، رئپس اتاق اصناف خلخال نیز در این جلسه از حذف قانون رعایت حدود صنفی در بازار این شهرستان خبر داد و گفت: این قانون شامل نانوایی ها هم بوده و ایجاد نانوایی آزاد پز در فاصله كم در یك محل از لحاظ نظام صنفی جدید و صدور پروانه مانعی ندارد.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها