۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82199511
T T
۰ نفر
عضوكميسيون كشاورزي مجلس:توسعه ملي در گرو توسعه متوازن است

تهران - ايرنا - عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت هدايت سرمايه‌ها، سرمايه گذاري ها، كاهش فاصله طبقاتي و شكاف موجود بين استان‌هاي توسعه يافته و توسعه نيافته تاكيد كرد و گفت: توسعه ملي در گرو توسعه متوازن است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رضا كريمي در نطق ميان دستور جلسه علني امروز - سه شنبه - مجلس ضمن تبريك به مناسبت هفته دولت، افزود: توانمندسازي بخش خصوصي و رفع موانع و مشكلات فراروي آن يك ضرورت است، سياست‌گذاري‌ها در هدايت سرمايه‌ها و سرمايه گذاري ها نيز بايد به نحوي باشد كه فاصله طبقاتي و شكاف موجود بين استان‌هاي توسعه يافته و توسعه نيافته غني را غني تر و محروم را محروم‌تر نسازد.
وي تصريح كرد: سرمايه‌گذاري‌ها بايد در جهت تعادل و توازن منطقه‌اي باشد چراكه توسعه ملي در گرو توسعه متوازن است.
نماينده مردم اردبيل، نير، نمين در مجلس در ادامه با تاكيد بر چاره‌انديشي در خصوص نسخه واحد بودجه و زمان ابلاغ آن به استان‌ها به خصوص استان‌هاي سردسير، گفت: فصل كاري در استان‌هاي مذكور به چهارماه تقليل يافته است، بنابراين بايد به لحاظ واقع شدن در موقعيت جغرافيايي و ترانزيتي كم نظير به عنوان موتور محركه و انجام مبادلات تجاري با كشورهاي آسياي ميانه عمل كنيم و از طريق كريدور شمال- جنوب و شبكه ريلي ميانه - اردبيل به شبكه تجارت و حمل و نقل جهاني اقدامات صورت گريد.
كريمي ادامه داد: رغبت نداشتن كشاورزان به بيمه محصولات كشاورزي نيز مشكل ديگر است چراكه نگاه نامهربانانه به كشاورزان وجود دارد.
وي با يادآوري جفايي كه در حق فرهنگيان مي‌شود، خاطرنشان كرد: مجلس بايد با تقويت بعد نظارتي خود بر اجراي قوانين مصوب تاكيد داشته باشد، براي ايجاد توسعه و اشتغال و پايان دادن به نابرابري ها به لايحه مناطق آزاد تجاري راي نهايي دهند.
سيام ** 9314 ** 1336

سرخط اخبار سیاست