معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته، بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بابت رفع مشکل سوء تغذیه‌ کودکان زیر ۶ سال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است.

علیرضا حسین‌ نژاد در جلسه بررسی اقدامات حمایتی کمیته امداد از مددجویان در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته، بالغ بر 12 میلیارد و 840 میلیون ریال بابت رفع مشکل سوء تغذیه‌ کودکان زیر 6 سال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته‌ امداد استان اردبیل افزود:‌ در قالب توزیع سبد غذایی بین یک هزار و 500 خانواده‌ که دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه بودند تلاش کردیم تا این مشکل را در بین کودکان محروم و نیازمند برطرف سازیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع این سبدهای غذایی ماهانه بالغ بر 710 هزار ریال هزینه در برداشته است، گفت: این سبدها شامل انواع لبنیات و حبوبات، مرغ، تخم مرغ و سایر مایحتاج اساسی رشد کودکان هستند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه در این مدت توانستیم مشکل سوء تغذیه‌ 240 کودک را مرتفع سازیم، افزود: با تمهیداتی که در طول یک سال برای درمان این کودکان به کار گرفتیم، آنان از چرخه‌ حمایتی این نهاد خارج شده و افراد واجد شرایط دیگری با نظر کارشناسان مرکز بهداشت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون حمایت و سلامت خانواده‌ کمیته‌ امداد استان اردبیل تصریح کرد: در این طرح، کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر 6 ماه یک بار توسط مرکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه‌ حمایتی خارج می‌شوند.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم خیر و نیکوکار استان در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین این کودکان نیازمند شد و بیان کرد:‌ انتظار می‌رود مردم خیر و نیکوکار استان اردبیل همچون گذشته در این زمینه یاریگر ما باشند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =