۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82270931
T T
۰ نفر

كشت گندم و جو در مزرعه هاي آران و بيدگل آغاز شد

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷
کد خبر: 82270931
كشت گندم و جو در مزرعه هاي  آران و بيدگل آغاز شد

آران وبيدگل، كاشان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آران و بيدگل از آغاز كشت پاييزه گندم و جو در پنج هزار هكتار از مزرعه هاي اين شهرستان خبر داد.

حسين فتاحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: جو در بيش از چهار هزار هكتار و گندم در بيش از يك هزار هكتار از مزرعه هاي شهرستان كشت مي شود.
وي با بيان اين كه كار كشت اين محصولات تا اواخر آبان آينده ادامه دارد افزود: عمده محصول گندم و جو شهرستان در بخش هاي كويرات و سفيد شهر اين شهرستان كشت مي شود.
فتاحي بيان كرد: به علت مصرف بالاي آب و بهره وري پايين اين دو محصول، اقدام به اصلاح الگوي كشت و ايجاد كشت هاي كم آب با بهره وري بالا از جمله كشت پسته و زعفران در منطقه كرده ايم.
وي هم چنين از آغاز برداشت محصول انار از 300 هكتار سطح زير كشت در شهرستان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود بيش از سه هزار و 500 كيلو گرم انار از بخش هاي مركزي، كويرات و شهر آران و بيدگل برداشت شود.
شهرستان آران و بيدگل با 14 هزار هكتار باغ و مزرعه و بيش از 100 هزار نفر جمعيت در شمالي ترين نقطه استان اصفهان، در فاصله شش كيلومتري شهرستان كاشان و 215 كيلومتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسين منصوري فر * انتشار: محمد جهانگيريان

سرخط اخبار استان‌ها