bato-adv
کد خبر: ۷۲۸۴۱۱

توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم

توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف و کشف وسایل صید غیرمجاز در پی گشت‌های مشترک پایگاه‌های یگان حفاظت منابع آبزیان شهرستان بندرعباس و قشم در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در جزیره قشم خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

سرهنگ مسعود احسانی روز سه شنبه افزود: گروه‌های مشترک گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام شدند که در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز حلوا سفید به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه کرد: این میزان توقیفات پیرو تاکید مدیر کل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های بندرعباس و قشم در منطقه پنج مایلی جزیره قشم صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

سرهنگ احسانی اضافه کرد: در این عملیات ۶ نفر متهم دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

وی گفت: تمامی توقیف‌های انجام شده ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات برای تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کرد: شماره تلفن ۰۷۶۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

صید ترال که یکی از دغدغه‌های جدی صیادان و کارشناسان و صاحبنظران این استان بوده، از سال‌های گذشته در استان هرمزگان آغاز شده و همین امر آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیست‌گاه‌های آبزیان خلیج فارس وارد کرده و تهدید جدی برای صیادان این منطقه است.

در روش صید ترال، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده است و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا و یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند.

صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین