۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82380401
T T
۰ نفر
توسعه صادرات محصولات كشاورزي از مصاديق اقتصاد مقاومتي است

تبريز - ايرنا - رئيس سازمان برنامه و بودجه آذربايجان شرقي با تاكيد بر حمايت از توسعه صادرات غير نفتي، توسعه صادرات محصولات كشاورزي را از مصاديق برون گرايي در اقتصاد مقاومتي دانست.

داود بهبودي روز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي شهرستان هوراند اظهار كرد: داشتن سند تدبير توسعه مستقل حق شهرستان هوراند است.
وي با بيان اينكه پيش نويس سند تدبير توسعه شهرستان هوراند تدوين شده است،ابراز اميدواري كرد: با عزم و همت مديران شهرستان پروژه هاي اين سند در اسرع وقت تدوين و تا پايان دهه فجر امسال در استان تصويب و فاز اجرايي آنها آغاز شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان خاطر نشان كرد: در طرح و جذب تسهيلات صندوق توسعه براي شهرستان هيچ محدوديتي وجود ندارد و سرعت عمل و ابتكار مديران دولتي و فعالان بخش خصوصي شهرستان در اين زمينه عامل تعيين كننده است.
بهبودي با بيان اينكه در استفاده از تسهيلات صندوق توسعه هر چه حركت شهرستان منسجم تر و منظم تر باشد سهم شهرستان حتي از سهم استان نيز مي تواند فراتر رود، افزود: حضور آستان قدس رضوي در پروژه محروميت زدايي از دهستان چهاردانگه نمونه و الگويي خوب براي پيشقدم شدن در استفاده از امكانات و تسهيلات فرااستاني است.
دبير ستاد اقتصاد مقاومتي استان با درخواست از مديران شهرستان هوراند براي تمركز بيشتر بر روي اقدامات اقتصاد مقاومتي،گفت: نبايد كارها و اقدامات روزمره دستگاه ها مانع از پرداختن به موضوعات اساسي اقتصاد مقاومتي و سند تدبير گردد.
بهبودي توليد محصول سماق و برخي محصولات باغي و كشاورزي را جزو مزيت هاي نسبي شهرستان اعلام و اضافه كرد: صنايع دستي و محصولات محلي شهرستان ها توان رقابت شان در برابر واردات خيلي بيشتر از برخي محصولات مثل فرش و كفش است.
وي توليد محصولات باغي و كشاورزي خاص در شهرستان هوراند را جزو نقاط قوت اين شهرستان دانست و از دانشگاه علوم پزشكي تبريز خواست بر روي تحقيق و توليد گياهان دارويي از محصولات كشاورزي خاص اين منطقه سرمايه گذاري لازم را بعمل آورند.
شهرستان هوراند با 22 هزار نفر جمعيت در 170 كيلومتري شمال تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
دريافت كننده: نعمت مرادپور ** انتشار:محمد رستگار
6132/6183

سرخط اخبار استان‌ها