۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82583314
T T
۰ نفر

هشت تن مواد غذايي فاسد در جنوب كرمان معدوم شد

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82583314
هشت تن مواد غذايي فاسد در جنوب كرمان معدوم شد

جيرفت - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: هشت تن مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در راستاي اجراي طرح سلامت ماه مبارك رمضان در جنوب كرمان كشف و معدوم شد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا محمدي ساردو روز يكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي اجراي طرح سلامت ماه رمضان سال جاري در جنوب كرمان افزود: كنترل و بازرسي مستمر از مراكز توليد و عرضه شيريني هاي سنتي، آش، حليم، رستوران ها و فست فودها با حضور فعال كارشناسان بهداشت محيط در منطقه جنوب كرمان انجام شد.
وي ادامه داد: 2 هزار و 916 مراكز تهيه عرضه و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي حساس، بيش از 2 هزار و 160 مركز و 346 سامانه آبرساني تامين آب آشاميدني در جنوب كرمان مورد بازديد كارشناسان قرار گرفت.
محمدي ساردو تصريح كرد: در اين بازديد ها هشت تن مواد غذايي فاسد و غيرقابل مصرف كشف و معدوم شد و 50 مورد نمونه برداري مواد غذايي سنتي و صنعتي به منظور بررسي وضعيت سلامت و اصالت كالاها انجام شد.
وي بيان كرد: 490 كارت بهداشت شاغلان مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي حساس در جنوب كرمان صادر شد.
محمدي ساردو افزود: در همين راستا 131 مورد اخطار نواقص بحراني براي مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي حساس صادر، 27 مركز متخلف به مراجع قضايي معرفي و 23 مركز هم با همكاري نيروي انتظامي به صورت موقت تعطيل شد.
وي با بيان اينكه اندازه گيري و بررسي عوامل محيطي با تجهيزات پرتابل براي اولين بار به صورت گسترده در دستور كار بازرسان بهداشت محيط شهرستان ها قرار گرفته است تصريح كرد: در اين زمينه 520 مورد سنجش با تجهيزات پرتابل انجام شده كه اين اندازه گيري ها در سامانه جامع مديريت بازرسي مركز سلامت محيط و كار ثبت شده است.
محمدي ساردو خاطرنشان كرد: 19 مورد نظارت و بازرسي مشترك با سازمان ها و دستگاه هاي مرتبط به منظور بهره گيري از پتانسيل برون بخشي انجام گرفت كه در نهايت دستاوردهاي خوبي براي اصلاح وضعيت مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي را در پي داشت.
وي تصريح كرد: آموزش متصديان يكي از ابزار هاي قدرتمند پيشبرد اهداف بهداشتي است لذا در همين راستا 11 نشست آموزشي براي اصناف برگزار شده كه در مجموع 398 نفر آموزش ديده اند و 155 مورد رسانه آموزشي با موضوعات بهداشتي ويژه ماه مبارك رمضان چاپ و در بين گروه هاي هدف توزيع شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت گفت: 38 مورد شكايات مردمي كه از طريق گزارش سامانه 190 در جنوب كرمان ارسال شده مورد رسيدگي قرار گرفت و نتايج آن در سامانه ثبت شده است.
دانشگاه علوم پزشكي جيرفت، هفت شهرستان را زير پوشش دارد.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7450/3029

سرخط اخبار استان‌ها