۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82109780
T T
۰ نفر
تشكيل 104 پرونده تخلف مربوط به تغيير كاربري اراضي كشاورزي در آستارا

آستارا - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آستارا از تشكيل 104 پرونده تخلف مربوط به تغيير كاربري اراضي كشاورزي در دستگاه قضايي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ايرج شياركار روز يكشنبه در ديدار با فرماندار آستارا گفت: اين پرونده هاي تخلف در دست رسيدگي نزد مقام قضايي است.
وي با اشاره به اينكه آن چه در اين زمان از اهميت فوق العاده اي برخوردار است حفظ كاربري اراضي كشاورزي و باغي در روستاهاي شهرستان است ، افزود: در سال گذشته مطابق تبصره دو ماده 10 قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي 25 مورد از ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه حيران و ساير نقاط تخريب شد.
شياركار ادامه داد: همچنين سال گذشته 15 مورد از ساخت و سازهاي غير مجاز در اراضي كشاورزي داوطلبانه توسط خود اشخاص تخريب شد تا قدمي در جهت حفظ كاربري اراضي برداشته شود.
مدير جهاد كشاورزي آستارا در ادامه از اختصاص دو ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار براي خريد ادوات كشاورزي به 39 كشاورز در سال گذشته خبر داد و بيان كرد: همچنين در سال جاري 460 ميليون ريال اعتبار به سه كشاورز آستارايي براي خريد ادوات كشاورزي از قبيل كمباين برنج ، تراكتور ، نشاكار و دروگر پرداخت شد.
شياركار در ادامه بهينه سازي مصرف آب كشاورزي را براي كشاورزان لازم برشمرد و افزود: ايجاد كانال هاي بتني لاينينگ در اراضي كشاورزي آستارا باعث جلوگيري از هدررفت آب كشاورزي مي شود.
وي هدايت آب هاي سطحي را از ديگر مزاياي كانال هاي بتني لاينينگ عنوان كرد و گفت: در سه سال اخير 20 كيلومتر از ارضي شاليكاري آستارا مجهز به اين كانال شد.
وي اضافه كرد: در سال جاري نيز عمليات احداث كانال بتني لاينينگ در دو و نيم كيلومتر از اراضي شاليكاري آستارا انجام مي شود.
وي اعتبار در نظر گرفته شده براي اين امر را پنج ميليارد و 700 ميليون ريال عنوان كرد.
از 21 تا 27 خردادماه به نام هفته جهاد كشاورزي نامگذاري شده است.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا داراي هفت هزار و 500 هكتار اراضي كشاورزي است.
7105/2007

سرخط اخبار استان‌ها