۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82436479
T T
۰ نفر
نرخ گوشت مرغ در خراسان شمالي طبيعي است/ تورمي وجود ندارد

بجنورد- ايرنا- مدير تنظيم بازار محصولات و نهاده هاي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: نرخ گوشت مرغ در اين استان طبيعي است و در اين خصوص تورمي وجود ندارد.

حضرت قلي حيدري يكشنبه در گفت و گو با ايرنا در پاسخ به گلايه شهروندان در خصوص افزايش نرخ گوشت مرغ در اين استان اظهار كرد: در يك ماهه اخير نرخ گوشت مرغ افزايش پيدا كرده و براساس مصوبه دولت تا پايان سال قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ از 72 هزار ريال فراتر نخواهد رفت.
وي با بيان اينكه شرايط در استان خراسان شمالي فرق مي كند، گفت: در بازارهاي اين استان قيمت هر كيلوگرم گوشت مرغ از 69 هزار تا 73 هزار ريال است.
حيدري با بيان اينكه افزايش قيمت در برخي از مغازه ها به علت حمل گوشت از مرغ داري به مغازه توسط خودشان است افزود: فروشگاه هايي كه مرغ را از اتحاديه خريداري مي كنند اختيار دارند تا حداكثر 73 هزار ريال به فروش برسانند زيرا تمام مرغ هاي موجود در آن گرم است.
مدير تنظيم بازار محصولات و نهاده هاي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي با بيان اينكه هم اكنون مرغ در مرغداري هاي اين استان كم است گفت: توليدكنندگان توزيع مرغ را براي شب عيد تنظيم كرده اند كه تا 10 روز آينده مرغ كامل رسيده وارد بازار مي شود و نرخ فعلي گوشت مرغ با 4 يا 5 هزار ريال اختلاف طبيعي است و تورم وجود ندارد.
حيدري افزود: امسال در ذخيره كامل گوشت قرمز و مرغ منجمد هيچ مشكلي در اين استان وجود ندارد.
استان خراسان شمالي 85 واحد مرغداري با ظرفيت يك ميليون و 971 هزار قطعه دارد كه از اين تعداد 67 واحد مرغ داري با ظرفيت يك ميليون و 700 هزار قطعه فعال است.
18 واحد مرغداري در خراسان شمالي هم نيمه فعال است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه قدسي باجگيران** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها